У статті здійснено психолого-педагогічний аналіз поняття «зрілість», «професійна зрілість», «професіонал», «професіоналізм особистості», розкрито різноманіття і протиріччя авторів у трактуванні. Охарактеризовано сутність «професійна зрілість» та з’ясовано значення означеного поняття як складової професіоналізму особистості. Професійна зрілість особистості представлена в якості багатокомпонентного особистісного утворення, яке включає в собі вміння здобувача співвідносити свої професійні можливості та потреби з професійними вимогами, тобто рівень автономності, сформоване критичне мислення, підготовленості до праці, самооцінка, ставлення до своєї професійної діяльності, ставлення до себе як до професіонала, ставлення до особистісного та професійного розвитку, управлінський потенціал, саме уміння планувати, приймати рішення та брати відповідальність за них, здатність до саморегуляції та самоконтролю, готовність до свідомого безперервного професійного самовдосконалення, самовизначення й самореалізації тощо. Відзначено, що незважаючи на наявність великої кількості наукових досліджень з приводу дефініції означеного поняття, воно залишається і досі дискусійними та потребує більш детального вивчення. Стаття присвячена теоретичному осмисленню та аналізу тенденцій щодо різностороннього висвітлення проблеми визначення сутності поняття «зрілість», «особистісна зрілість», «психологічна зрілість», «соціальна зрілість», «професійна зрілість», «професіонал», «професіоналізм особистості» як наукових дефініцій. Розглядаються теоретичні та практичні аспекти професійної зрілості, як невід’ємної складової професіоналізму особистості здобувача магістратури закладу післядипломної освіти. Розглянуто елементи професійної зрілості, які є важливими для становлення професіоналізму особистості здобувача під час навчання в магістратурі у системі післядипломної освіти. Окреслені основні закономірності становлення професійної зрілості особистості здобувача. Обґрунтовано важливість професійної зрілості особистості здобувача під час навчання в магістратурі.
The article carries out a psychological and pedagogical analysis of the concept of "maturity", "professional maturity", "professional", "professionalism of the individual", reveals the diversity and contradictions of the authors in their interpretation. The essence of "professional maturity" is characterized and the meaning of this concept as a component of the individual's professionalism is clarified. The professional maturity of an individual is presented as a multi-component personal education, which includes the ability of the acquirer to correlate his professional opportunities and needs with professional requirements, i.e. the level of autonomy, formed critical thinking, preparedness for work, self-esteem, attitude to his professional activity, atti-tude to himself as to a professional, attitude to personal and professional development, management potential, the very ability to plan, make decisions and take responsibility for them, the ability to self-regulate and self-control, readiness for conscious continuous professional self-improvement, self-determination and self-realization, etc. It was noted that despite the presence of a large number of scientific studies on the definition of the term, it remains controversial and requires a more detailed study. The article is devoted to the theoretical understanding and analysis of trends in the multifaceted coverage of the problem of defining the essence of the concept of "maturity", "personal maturity", "psychological maturity", "social maturity", "profes-sional maturity", "professional", "professionalism of the individual" as scientific definitions. Theoretical and practical aspects of professional maturity are considered, as an integral component of the professionalism of the person acquiring a master's degree at a postgraduate education institution. The elements of professional maturity, which are important for the formation of professionalism of the applicant's per-sonality during master's studies in the postgraduate education system, are considered. The main regularities of the formation of the professional maturity of the acquirer's personality are outlined. The importance of professional maturity of the acquirer's personality during master's studies is substantiated.