Матеріали статті висвітлюють одне з актуальних питань сьогодення, адже в умовах сьогодення суспільство потребує професійної кваліфікованої допомоги від соціальних працівників. Мета даної публікації полягає у розгляді проблеми оновлення освітніх технологій у професійній підготовці фахівців соціальної сфери; акцент зроблено на перспективі застосування технології спогадів у майбутній професійній діяльності соціального працівника. Автор статті підкреслює, що сучасна система освіти відповідно підготовки майбутніх соціальних працівників є цілісним видом соціальної освіти, що інтенсивно розвивається завдяки наступним складовим компонентам: прогностичному, концептуально-проєктувальному, аксіологічному, управлінському, змістовному, організаційному, технологічному та критеріаль-но-оцінному. І саме означені компоненти можуть бути основою для оновлення технологій, що забезпечують розвиток освіти у соціальній сфері. У статті вказується, що в межах різновиду технологій щодо професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» можуть бути використані три типи методів: об’єктив-но-нові, як результат педагогічної творчості; адаптовані до закладу вищої освіти зарубіжні практики або з інших сфер соціальної та професійної діяльності; традиційні методи, що застосовуються у нових умовах. Автор публікації наводить перелік інноваційних технологій, а саме: проблемні лекції, читання окремих лекцій здобувачами під керівництвом викладача, семінари-дискурси, ігрове та імітаційне моделювання, навчання у природніх умовах, виконання завдань у командах, робота з проєктування, кейс-навчання, виїзні заняття, поєднання методів «імітації» та «живої практики», спільні для здобувачів та викладачів дослідницькі, соціальні проєкти, участь у грантах та волонтерських акціях, проведення майстер-класів та майстер-студій, залучення здобувачів та викладачів до внутрішньо-організаційного навчання соціальних працівників, проведення тематичних виставок та конкурсів тощо. Також у статті надано детальний опис щодо можливостей застосування у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників технології спогадів на основі методів арт-терапії; наведено приклад використання цієї технології здобувачами під час проходження практики.
The materials of the article highlight one of the current issues, because in today's conditions, society needs professional, qualified help from social workers. The purpose of this publication is to consider the problem of updating educational technolo-gies in the professional training of specialists in the social sphere; Emphasis is placed on the prospect of using memory technol-ogy in the future professional activity of a social worker. The author of the article emphasizes that the modern system of education and training of future social workers is a holistic type of social education that is intensively developing due to the following components: prognostic, conceptual-projective, axiological, managerial, substantive, organizational, technological and crite-rion-evaluative. And it is these components that can be the basis for updating technologies that ensure the development of edu-cation in the social sphere. The article indicates that three types of methods can be used within the range of technologies for the professional training of students of higher education majoring in "Social Work": objectively new, as a result of pedagogical creativity; foreign practices adapted to the institution of higher education or from other spheres of social and professional activity; traditional methods used in new conditions. The author of the publication provides a list of innovative technologies, namely: problem-based lectures, reading of individual lectures by students under the guidance of a teacher, seminars-discours-es, game and simulation modeling, learning in natural conditions, performing tasks in teams, design work, case studies, field classes, a combination of "imitation" and "live practice" methods, joint research and social projects for applicants and teachers, participation in grants and volunteer actions, holding master classes and master studios, involvement of applicants and teach-ers in intra-organizational training of social workers, holding thematic exhibitions and contests, etc. The article also provides a detailed description of the possibilities of using memory technology based on art therapy methods in the professional training of future social workers; an example of the use of this technology by applicants during practice is given.