У статті розкрито сутність поняття професійної підготовки, встановлено її мету та нагальну необхідність вдосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя географії. Професійна діяльність сучасного вчителя географії відповідно до цілей сучасної загальної освіти, в умовах його стандартизації та гуманізації, включає різні види діяльності: пізнавальну, дослідницьку, комунікативну, проектну, діагностичну, самоосвітню та ін. На основі результатів теоретичного аналізу, анкетування студентів і викладачів, а також проведення експериментального дослідження, та порівняння з контрольною групою, було конкретизовано проблеми та встановлено невідповідності програми професійної підготовки вчителів до сучасних вимог освітньо-виховного процесу у школі. У ході експерименту використовувалися перспективні інтерактивні методи навчання. Підсумовуючи результати на основі другої анкети серед контрольної групи за обраними критеріями, виявлено рівень професійної підготовки студентів. За результатами дослідження визначено можливі шляхи вдосконалення підготовки студентів до педагогічної діяльності та визначення перспективних напрямків у вирішенні проблем підвищення кваліфікації студентів географії.
В статье раскрыта сущность понятия профессиональной подготовки, установлено ее цели и необходимость совершенствования профессиональной подготовки будущего учителя географии. Профессиональная деятельность современного учителя географии в соответствии с целями современного образования, в условиях его стандартизации и гуманизации, включает различные виды деятельности: познавательную, исследовательскую, коммуникативную, проектную, диагностическую, самообразовательную и др. На основе результатов теоретического анализа, анкетирования студентов и преподавателей, были конкретизированы проблемы и установлено несоответствия программы профессиональной подготовки учителя к современным требованиям образовательно-воспитательного процесса в школе. В ходе эксперимента использовались перспективные интерактивные методы обучения. Подводя итоги на основе повторной анкеты среди контрольной и экспериментальной группы по выбранным критериям, выявлен уровень профессиональной готовности студентов. По результатам исследования определены возможные пути совершенствования подготовки студентов к педагогической деятельности и определение перспективных направлений в решении проблем повышения квалификации студентов географов.
The article reveals the essence of the concept of vocational training, establishes its goals and the need to improve the professional training of the future teacher of geography. The professional activities of the modern teacher of geography in accordance with the goals of modern education, in terms of its standardization and humanization, include various activities: cognitive, research, communication, design, diagnostic, self-education, etc.
On the basis of the results of theoretical analysis, questioning of students and teachers, problems were specified and inconsistencies found in the teacher training program to the modern requirements of the educational process at school. During the experiment, promising interactive teaching methods were used. Summing up on the basis of a repeated questionnaire among the control and experimental groups according to selected criteria, the level of students’ professional readiness was revealed. According to the results of the study, possible ways of improving the preparation of students for pedagogical activity and the identification of promising directions in solving the problems of raising the qualifications of students of geography.