У статті проаналізовано зміст загальних і спеціальних принципів, що мають місце в підготовці магістрантів зі спеціальності 073 “Менеджмент” галузі знань “Управління та адміністрування”. До загальних принципів віднесено: комплексності (сприяє розгляду педагогічної системи формування управлінської компетентності не з позиції виконавських дій суб’єктів освітнього процесу, а з позиції існуючої системи в цілому); оптимальності (забезпечує через оцінку та порівняння вибір найбільш стратегічних підходів до формування управлінської компетентності та визначення найефективніших умов реалізації цього процесу); ієрархічності (забезпечує створення багаторівневої системи забезпечення реалізації освітнього процесу); наступності (спрямовує магістрантів не тільки на поглиблення знань, а й встановлення зв’язків із раніше отриманою інформацією); системності (дозволяє усвідомити функціонування створеної педагогічної системи як єдиного цілого об’єкта); науковості (забезпечує змістове наповнення освітнього процесу); інноваційності (сприяє розвитку надання освітніх послуг); зв’язку з життям (сприяє адаптації теоретичної інформації до практичної управлінської діяльності); неперервності (сприяє забезпеченню постійного розвитку управлінця); єдності цілей й цілеспрямованості (сприяє згуртованості учасників освітнього процесу); випереджаючого розвитку теорії щодо практики (забезпечує постійне оновлення змісту підготовки магістранта); компетентності (сприяє професіоналізації учасників освітнього процесу). До спеціальних принципів віднесено: мотивації; професійної спрямованості компетентностей; варіативності; фундаменталізації; міждисциплінарної інтеграції; співпраці, взаєморозуміння та всебічного розвитку.
В статье проанализировано содержание общих и специальных принципов, имеющих место в подготовке магистрантов по специальности 073 “Менеджмент” отрасли знаний “Управление и администрирование”. К общим принципам отнесены: комплексности (способствует рассмотрению педагогической системы формирования управленческой компетентности не с позиции исполнительных действий субъектов образовательного процесса, а с позиции существующей системы в целом); оптимальности (обеспечивает через оценку и сравнение выбор наиболее стратегических подходов к формированию управленческой компетентности и определения эффективных условий реализации этого процесса); иерархичности (обеспечивает создание многоуровневой системы обеспечения реализации образовательного процесса); преемственности (направляет магистрантов не только на углубление знаний, но и установление связей с ранее полученной информацией); системности (позволяет осознать функционирование созданной педагогической системы как единого целого объекта); научности (обеспечивает содержательное наполнение образовательного процесса); инновационности (способствует развитию предоставления образовательных услуг); связи с жизнью (способствует адаптации теоретической информации в практической управленческой деятельности); непрерывности (способствует обеспечению постоянного развития управленца); единства целей и целеустремленности (способствует сплоченности участников образовательного процесса); опережающего развития теории по отношению к практике (обеспечивает постоянное обновление содержания подготовки магистранта); компетентности (способствует профессионализации участников образовательного процесса). К специальным принципам отнесены: мотивации; профессиональной направленности компетенций; вариативности; фундаментализации; междисциплинарной интеграции; сотрудничества, взаимопонимания и всестороннего развития.
The article analyses the content of the general and special principles that take place in the preparation of undergraduates on the specialty 073 “Management” of the field of knowledge “Management and administration”. The general principles include: complexity (it helps to consider the pedagogical system of forming managerial competence not from the point of view of executive actions of subjects of the educational process, but from the standpoint of the existing system as a whole); optimality (it provides through the assessment and comparison of the choice of the most strategic approaches to the formation of managerial competence and determining the most effective conditions for the implementation of this process); hierarchy (it provides creation of a multi-level system for ensuring the implementation of the educational process); continuity (it directs undergraduates not only to deepen their knowledge, but also to establish links with previously received information); systematic (it allows to realize the functioning of the created pedagogical system as a single entity); scientific (provides content filling of the educational process); innovation (promotes the development of educational services); connection with life (contributes to the adaptation of theoretical information to practical management activities); continuity (contributes to the continuous development of the manager); unity of purpose and purposefulness (it promotes the unity of the participants in the educational process); outrun of the development of the theory over practice (ensures constant updating of the content of the undergraduate’s training); competence (facilitates the professionalization of participants of the educational process). Special principles include: motivation; professional orientation of competencies; variability; fundamentalization; interdisciplinary integration; cooperation, mutual understanding and comprehensive development.