У статті окреслено теоретичні засади та авторську методику використання мультимедіа в закладах загальної освіти. Показано, що завданням медіа-освіти є формування в учителів умінь і навичок щодо ефективного використання сучасних медіа, які поєднують вербальні, візуальні та інші способи сприйняття інформації. Введення мультимедійних засобів в освітню діяльність учителя розглядається як інтегральна педагогічна проблема, а розробка відповідних методик стає щораз актуальнішою. Акцентовано на окремих проблемах впровадження медіа в школі, а саме: не враховуються персоніфіковані стилі навчання та пізнавальні аспекти навчання, наявна неготовність низки учителів до використання мультимедіа тощо. Висвітлено пріоритетні напрями розвитку медіа-освіти: створення систем шкільної медіа-освіти для навчальних програм інтегрованої освіти учнів початкової школи, підготовка учителів та розробки інноваційних проектів, зокрема альтернативних підручників та їх аналогів. Представлено авторські методики, зокрема застосування мультимедійних підручників, що виводить навчальний процес на якісно новий рівень і активізує креативний підхід до навчання. Визначено переваги мультимедійного підручника “Нова школа” (повна відповідність шкільному курсу, якість викладення навчального матеріалу та його представлення, простота використання, універсальність, ігрова форма, матеріали з мережі розкладено за темами шкільної програми), створення комфортного середовища для навчання, надання вчителям зручний інструмент для організації перевернутого класу тощо). Показано, що такий мобільний тип навчання стимулює до легкого, цікавого і успішного засвоєння матеріалу, що дозволяє опанувати предмет набагато ефективніше, ніж за традиційними підручниками. До складу авторських методик входять також автоматизовані програми, відео-інструкції, редагування навчальних планів, розподіл навантаження вчителів, призначення методичних днів, налаштування розкладу, розклад-автомат, уведення аудиторій в розклад, заміни вчителів тощо. Акцентовано, що мультимедійні підручники пройшли апробацію в школах і ліцеях по всій території України і є ефективним доповненням чи альтернативою паперовим підручникам та зошитам.
В статье обозначены теоретические основы и авторскую методику использования мультимедиа в учреждениях общего образования. Показано, что одним из завданий медиа-образования является формирование у учителей умений и навыков эффективного использования современных медиа, которые сочетают вербальные, визуальные и другие способы восприятия информации. Введение мультимедийных средств в образовательную деятельность учителя рассматривается как интегральная педагогическая проблема, а разработка соответствующих методик становится все актуальнее. Акцентировано на отдельных проблемах внедрения медиа в школе, а именно: не учитываются персонифицированные стили обучения и познавательные аспекты обучения, имеется неготовность ряда учителей к использованию мультимедиа и тому подобное. Освещены приоритетные направления развития медиа-образования: создание систем школьного медиа-образования для учебных программ интегрированного образования учащихся начальной школы, подготовка учителей и разработки инновационных проектов, в частности альтернативных учебников и их аналогов. Представлены авторские методики, в частности мультимедийных учебников, выводит учебный процесс на качественно новый уровень и активизирует креативный подход к обучению. Определены преимущества мультимедийного учебника “Новая школа” (полное соответствие школьному курсу, качество изложения учебного материала и его представления, простота использования, универсальность, игровая форма, материалы из сети разложено по темам школьной программы), создание комфортной среды для обучения, предоставление учителям удобный инструмент для организации перевернутого класса и т.д.). Показано, что такой тип обучения стимулирует легкого, интересного и успешного усвоения материала, чем за традиционными программами и учебниками. В состав авторских методик входят также автоматизированные программы, видео-инструкции, редактирование учебных планов, распределение нагрузки учителей, назначение методических дней, настройки расписания, расписание “автомат”, введение аудиторий в расписание, замены учителей. Акцентировано, что мультимедийные учебники прошли апробацию в школах и лицеях по всей территории Украины и является эффективным дополнением или альтернативой бумажным учебникам и тетрадям.
The article covers theoretical principles and author’s method of using multimedia institutions of general education. It has been shown that the purpose of media education is to develop teachers’ skills in the effective use of modern media, which combine verbal, visual and other ways of perceiving information. The introduction of multimedia in the educational activities of teachers is considered as an integral pedagogical problem, and the development of appropriate methods is becoming more relevant. It focuses on some problems of media implementation at school, such as not taking into account personalized learning styles and cognitive aspects of learning, the readiness of some teachers to be ready to use multimedia, etc. Priority directions of development of media education are highlighted: creation of school media education systems for integrated elementary school students’ educational programs, teacher preparation and development of innovative projects, including alternative textbooks and their analogs. Author’s techniques are presented, in particular the use of multimedia textbooks, which takes the learning process to a new level and activates a creative approach to learning. The advantages of the New School multimedia textbook (full compliance with the school course, quality of teaching material and its presentation, ease of use, versatility, game form, materials from the network are arranged according to the topics of the school program), creation of a comfortable environment for teaching, providing teachers with a convenient tool to organize an inverted class, etc.). It is shown that this mobile type of training stimulates easy, interesting and successful learning of the material, which allows you to master the subject much more efficiently than traditional textbooks. The author’s methodologies also include automated programs, video tutorials, curriculum editing, teacher load sharing, scheduling days, schedule adjustments, automatic scheduling, classroom scheduling, teacher replacements, and more. It is emphasized that multimedia textbooks have been tested in schools and lyceums throughout Ukraine and are an effective addition or alternative to paper textbooks and exercise books.