Статтю присвячено розгляду проблеми організації правового виховання в родинно-шкільному просторі. Розглянуто сутність ключових понять. Проаналізовано та досліджено зміст основних освітніх компонентів, що висвітлюють процес організації правового виховання. Досліджено основний програмовий матеріал, навчальні програми та навчальні плани за різні роки. Здійснено ретроспективний аналіз джерельної бази, виокремлено ключові нормативно-правові акти. Визначено основні аспекти правовиховної роботи позашкільних закладів. Обґрунтовано актуальність роботи з батьками в процесі правового виховання. Визначено основні кількісні та якісні показники розвитку правового виховання учнівської молоді в родинно-шкільному просторі. Проаналізовано особливості змісту навчально-методичних посібників. Здійснено огляд та визначено навчально-методичні аспекти підручників зазначеного періоду. Автором досліджено форми роботи з батьками. Простежено процес взаємодії батьків зі школою. Охарактеризовано ефективні чинники взаємодії з батьками. Виявлено основні психолого-педагогічні правила та вимоги, що є запорукою ефективного налагодження родинно-шкільної взаємодії.
Статья посвящена рассмотрению проблемы организации правового воспитания в семейно-школьном пространстве. Изучена суть ключевых понятий. Проанализировано и исследовано содержание основных компонентов, которые освещают процесс организации правового воспитания. Исследовано основное программное содержание, учебные программы и учебные планы за разные годы. В процессе ретроспективного анализа источников были выделены основные нормативно-правовые акты. Определены основные аспекты право-воспитательной работы внешкольных учреждений. Обоснована актуальность работы с родителями в процессе правового воспитания. Определены основные колличественные и качественные показатели развития правового воспитания учащейся молодежи в семейно-школьном пространстве. Проанализированы особенности содержания учебно-методических пособий. Рассмотрены и определены учебно-методические аспекты содержания учебных пособий указанного периода.
Автором исследованы формы работы с родителями. Отслежен процесс взаимодействия родителей со школой. Охарактеризированы эффективные факторы взаимодействия с родителями. Обнаружены основные психолого-педагогические правила и требования, которые являются залогом эффективного построения семейно-школьного взаимодействия.
The article is devoted to the consideration of the problem of organizing of legal education in the family school space. The essence of key concepts has been considered. The content of the main educational components, covering the process of organizing legal education, has been analyzed and investigated. The main program material, educational programs and curriculum in different years have been investigated. The retrospective analysis of the source base was carried out, and key regulatory acts were highlighted. The main aspects of the law educational work of out-of-school institutions have been identified. The relevance of working with parents in the process of legal education has been substantiated. The main quantitative and qualitative indicators of the development of legal education of students in the family-school space have been determined. The features of the content of study guides have been analyzed. The educational and methodological aspects of textbooks of the specified period have been reviewed and identified.
The author investigated the forms of work with parents. Traced the process of interaction between parents and the school. Characterized effective factors of interaction with parents. The basic psychological and pedagogical rules and requirements have been identified, which is the key to the effective establishment of family-school interaction.