У статті досліджено особливості впровадження інтегрованого спецкурсу “Технологія формування інформаційної компетентністі інженерів” у навчальний процес вищих військових закладів освіти, які готують майбутніх інженерів. Висвітлено основні переваги впровадження цього курсу у процес формування інформаційної компетентності на основі нових вимог часу і ринку праці. Теоретичне обґрунтування методики формування інформаційної компетентності студентів технічних університетів було основане на глибокому аналізі основних змістовних складових сучасного інтегрованого спецкурсу, забезпеченню організаційно-педагогічних умов та організацією проведення експериментальних досліджень та їх перевірки на практиці. У статті зазначені етапи експериментального дослідження формування інформаційної компетентності майбутніх інженерів та основні особливостей інтегрованого спецкурсу у вищому військовому навчальному закладі. Запропонований спецкурс передбачає блок професійно-орієнтованих дисциплін, що визначені Державним стандартом за напрямом 0507 Електротехніка та електромеханіка спеціальності. Електромеханічні системи автоматизації та електропривід для підготовки майбутніх інженерів. Серед них використовуються можливості сучасних графічних редакторів для моделювання об’єктів, виконання та редагування їх зображень і креслень, а також підготовка конструкторсько-технологічної документації; фундаментальна графічно-інформаційна підготовку з орієнтуванням на фаховий профіль спеціальності. Зазначено, що компонування модулів спецкурсу здійснювалося навколо фундаментальних і міжпредметних понять досліджуваних розділів, основних прийомів і методів пізнавальної та професійної діяльності, що сприяло ефективної реалізації професійної підготовки та формуванню інформаційної компетентності майбутніх інженерів.
В статье исследованы особенности внедрения интегрированного курса “Технология формирования информационной компетентности инженеров” в учебный процесс высших учебных заведений, которые готовят будущих инженеров. Определены основные преимущества внедрения этого курса в процесс формирования информационной компетентности на основе новых требований времени и рынка труда. Теоретическое обоснование методики формирования информационной компетентности студентов технических университетов было основано на глубоком анализе основных элементов современного интегрированного курса, а также обеспечению организационно-педагогических условий для организации, проведения экспериментальных исследований и их проверки на практике. В статье рассмотрены этапы экспериментального исследования формирования информационной компетентности будущих инженеров и основные особенности интегрированного курса в техническом университете. Предложенный спецкурс предусматривает блок профессионально-ориентированных дисциплин, которые определены Государственным стандартом по направлению 0507 Электротехника и электромеханика специальности. Электромеханические системы автоматизации и электропривод для подготовки будущих инженеров. Среди них используются возможности современных графических редакторов для моделирования объектов, выполнения и редактирования их изображений и чертежей, а также подготовка конструкторско-технологической документации; фундаментальная графически-информационная подготовку с ориентировкой на профессиональный профиль специальности. Отмечено, что компонировка модулей курса осуществлялось вокруг фундаментальных и межпредметных понятий изучаемых разделов, основных приемов и методов познавательной и профессиональной деятельности, что способствовало эффективной реализации профессиональной подготовки и формированию информационной компетентности будущих инженеров.
The article analyses the peculiarities of the implementation of the “Forming technology іnformation Competence of Engineers” integrated course in the educational process of higher education institutions training future engineers. The main advantages of introducing this course into the process of information competence formation based on the new time and labor market requirements are highlighted. The theoretical reasoning of the methodology of information competence formation of technical universities students was based on a deep analysis of the main content components of the modern integrated course, implementation of organizational and pedagogical conditions and organization of experimental research and their testing in practice. The article describes the stages of the experimental study of future engineers’ information competence formation and the main features of an integrated course at the technical university. The suggested special course provides a block of professionally oriented disciplines, determined by the State Standard for the 0507 Electrical Engineering and Electromechanics major, specialty Electromechanical Automation Systems and Electric Drive for future engineers training. They include the ability of modern graphic editors to model objects, perform and edit their images and drawings, as well as preparation of design and technological documentation, fundamental graphic and information training with a focus on the professional profile of the specialty. It is noted that the course modules layout was designed around the fundamental and cross-curricular concepts of the studied sections, basic techniques and methods of cognitive and professional activity, which contributed to the effective implementation of professional training and formation of future engineers’ information competence.