У статті обговорюються сучасні вимоги до системи забезпечення якості вищої фармацевтичної освіти в Україні на інституційному рівні, представлені принципи забезпечення якості. На думку автора, важливу роль в оцінюванні якості вищої фармацевтичної освіти в Україні мають нижчезазначені процедури забезпечення якості освіти, а саме: поліпшення менеджменту освітньої діяльності, якісний відбір контингенту здобувачів вищої освіти, збільшення частки викладачів з науковими ступенями в Університеті, удосконалення матеріально-технічної та навчально-методичної баз тощо. Автором визначено перелік моніторингових процедур оцінювання якості вищої фармацевтичної освіти в Україні та умови для реалізації форм підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу. У статті відмічено, що у перелік вимог до системи внутрішнього забезпечення якості вищої фармацевтичної освіти входить також наявність інформаційних систем для ефективного академічного менеджменту освітнього процесу, що передбачає уведення в дію електронної системи збору й аналізу інформації, системи електронного документообігу, електронної скриньки тощо. Забезпеченню якості вищої фармацевтичної освіти, на переконання автора, мають сприяти публічність інформації щодо популяризації наукових доробків викладачів із застосуванням університетського репозитарію, доповнити вже відомі процедури та заходи із запобігання та виявлення академічного плагіату допоможуть нижчезазначені дії:
– інформування студентів про академічну доброчесність в освіті;
– реалізація ідеї академічної доброчесності у різних видах навчальної, наукової та дослідницької діяльності;
– перевірка курсових, дипломних та магістерських робіт у системі “Антиплагіат”;
– адміністративна та моральна відповідальність викладачів і студентів, керівників за порушення норм академічної доброчесності та корпоративного кодексу.
В статье обсуждаются современные требования к системе обеспечения качества высшего фармацевтического образования в Украине на институционном уровне, представленные принципы обеспечения качества. По мнению автора, важную роль в оценивании качества высшего фармацевтического образования в Украине имеют нижеозначенные процедуры обеспечения качества образования, а именно: улучшение менеджмента образовательной деятельности, качественный отбор контингента получающих высшее образование, увеличения части преподавателей с научными степенями в Университете, усовершенствования материально-технической и учебно-методической баз и тому подобное. Автором определен перечень мониторинговых процедур оценивания качества высшего фармацевтического образования в Украине и условия для реализации форм повышения квалификации професорско-преподавательского состава. В статье отмечено, что в перечень требований к системе внутреннего обеспечения качества высшего фармацевтического образования входит также наличие информационных систем для эффективного академического менеджмента образовательного процесса, который предусматривает введение в действие электронной системы сбора и анализа информации, системы электронного документооборота, электронной шкатулки и тому подобное. Обеспечению качества высшего фармацевтического образования, по убеждению автора, должны способствовать публичность информации относительно популяризации научных наработок преподавателей с применением университетского репозитария, дополнить уже известные процедуры и мероприятия из предотвращения и выявления академического плагиата помогут нижеозначенные действия:
– информирование студентов об академической добропорядочности в образовании;
– реализация идеи академической добропорядочности в разных видах учебной, научной и исследовательской деятельности;
– проверка курсовых, дипломных и магистерских работ в системе “Антиплагиат”;
– административная и моральная ответственность преподавателей и студентов, руководителей за нарушение норм академической добропорядочности и корпоративного кодекса.
The article discusses the modern requirements for the quality assurance system of higher pharmaceutical education in Ukraine at the institutional level, presents the principles of quality assurance. According to the author, the following procedures for ensuring the quality of education are important in assessing the quality of higher pharmaceutical education in Ukraine, namely: improving the management of educational activities, qualitative selection of the contingent of higher education applicants, increasing the share of teachers with academic degrees at the University, improving material and technical educational and methodological bases, etc. The author defines a list of monitoring procedures for assessing the quality of higher pharmaceutical education in Ukraine and the conditions for the implementation of forms of professional development of the teaching staff. The article notes that the list of requirements for the internal quality assurance system of higher pharmaceutical education also includes the availability of information systems for effective academic management of the educational process, which provides for the introduction of an electronic system for collecting and analyzing information, electronic document flow, e-mail box, etc.The author believes that the quality of higher pharmaceutical education should be promoted by the publicity of information on the promotion of academic achievements of teachers using the university repository, supplemented by already known procedures and measures to prevent and detect academic plagiarism will be assisted by the following actions:
– informing students about academic integrity in education;
– realization of the idea of academic integrity in different types of educational, scientific and research activity;
– verification of coursework, diploma and master’s works in the system “Antiplagiate”;
– administrative and moral responsibility of teachers and students, leaders for violation of the standards of academic integrity and corporate code.