У статті визначено основні ознаки інноваційного середовища для розвитку професійної діяльності вчителя у системі післядипломної освіти.
На основі аналізу психолого-педагогічної літератури автор обґрунтовує зміст понять “післядипломна освіта”, “освітнє середовище”, “інноваційна діяльність”. Схарактеризовано типологію та структуру освітнього середовища.
Поняття освітнє середовище системи післядипломної освіти визначено як взаємодію освітніх закладів щодо створення комплексу взаємопов’язаних умов, які забезпечують особистісний та професійний розвиток педагога. Основними ознаками післядипломної освіти як середовища професійного розвитку педагогів є: гнучкість, варіативність, гуманістична спрямованість, цілісність, інноваційність.
Акцентовано на необхідності інноваційної спрямованості педагогічної діяльності, яка допомагає педагогу більш повно реалізувати свої творчі здібності, розвивати індивідуальність, свій стиль діяльності шляхом використання нових, характерних лише йому способів та методів її здійснення. Це потребує створення у закладі освіти будь-якого типу відповідного інноваційного середовища.
В статье определены основные черты инновационной среды для развития профессиональной деятельности учителя в системе последипломного образования.
На основе анализа психолого-педагогической литературы автор обосновывает содержание понятий “последипломное образование”, “образовательная среда”, “инновационная деятельность”. Охарактеризованы типология и структура образовательной среды. Понятие образовательная среда системы последипломного образования определено как взаимодействие образовательных учреждений по созданию комплекса взаимосвязанных условий, обеспечивающих личностное и профессиональное развитие педагога. Основными признаками последипломного образования как среды профессионального развития педагогов являются: гибкость, вариативность, гуманистическая направленность, целостность, инновационность.
Акцентировано на необходимости инновационной направленности педагогической деятельности, помогает педагогу более полно реализовать свои творческие способности, развивать индивидуальность, свой стиль деятельности путем использования новых, характерных только ему способов и методов ее осуществления. Это требует создания в учебном заведении любого типа соответствующего инновационной среды.
The article deals with the main features of the innovative environment for the development of teacher’s professional activity in the system of postgraduate education.
Based on the analysis of the psychological and pedagogical literature, the author substantiates the content of the concepts “postgraduate education”, “educational environment”, “innovative activity”. The typology and structure of the educational environment are characterized. The concept of educational environment of the system of postgraduate education is defined as the interaction of educational institutions in creating a complex of interconnected conditions that provide the personal and professional development of the teacher. The main features of postgraduate education as an environment of professional development of teachers are: flexibility, variability, humanistic orientation, integrity, innovation. The author emphasizes on the need of innovative orientation of pedagogical activity, which helps the teacher to more fully realize his/her creative abilities, develop his/her personality, style of activity by using new, methods of its implementation. This requires the creation of innovation environment at any type of educational establishments.