У статті доведено, що одним із визначних чинників формування наукової картини світу учнів є підготовка вчителя, та проаналізовано причини, через які цей процес у загальноосвітніх школах України в кінці XX століття знаходився не на належному рівні. Обґрунтована неподільність професійної культури вчителя на загальну і спеціальну. Полемізуючи з відомими дослідниками проблеми професійного становлення педагога, автор пропонує її тлумачення з огляду на необхідність розвитку аксіологічних та рефлексивних механізмів свідомості фахівця. Розглянуто суть особистісно орієнтованого підходу до учнів, охарактеризовано особистісно орієнтовані форми, види й методи позакласної роботи з біології, дано рекомендації щодо реалізації особистісно орієнтованого підходу під час проведення предметних тижнів, проаналізовано їх вплив на активізацію пізнавальної діяльності школярів.
В статье показано, что одним из наиболее важных факторов формирования научной картины мира учеников является подготовка учителя, и проанализированы причины, из-за которых этот процесс в общеобразовательных школах Украины в конце XX столетия находился не на надлежащем уровне. Обосновывается неделимость профессиональной культуры учителя на общую и специальную. Полемизируя с известными исследователями проблемы профессионального становления педагога, автор предлагает ее интерпретацию с точки зрения необходимости развития аксиологических и рефлексивных механизмов сознания специалиста.В статье рассмотрена суть личностно ориентированного подхода к учащимся, охарактеризованы личностно ориентированные формы, даны рекомендации относительно реализации личностно ориентированного подхода во время проведения предметных недель, проанализировано их влияние на активизацию познавательной деятельности школьников.
The article showed that one of the most important factors of formation of scientific outlook of pupils was the factor of the teacher's preparation. The article analyzed the reasons why this process at the secondary schools in Ukraine wasn't on the high level at the end ofthe XX-th century. The indivisibility of teacher's professional culture into a general and a special one is proved. Polemizing with the well-known researchers ofthe problem of teachers professional forming, the author offers its interpretation on the assumption of necessary development of value and reflexive mechanisms of specialist's consciousness. Essence of personality oriented approach to pupils was considered in the article. Personality oriented forms, recommendations concerning realization of personality oriented approach in the process of subject weeks carrying out were given and their influence on pupils' cognitive activity activization was analyzed in this article.