У статті теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови ефективності науково-методичної роботи у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання, а саме: поєднання традиційних та інноваційних форм організації науково-методичної роботи спрямованих на самореалізацію особистості викладача, створення продуктивної групової взаємодії викладачів, використання тренінгових технологій, спрямованих на розвиток професіоналізму викладача, залучення викладачів до науково-дослідної роботи. Авторкою визначено основні ознаки традиційної науково-методичної роботи та окреслено ефективність інноваційних форм. Визначено поняття «науково-методична робота», як комплекс методичних заходів, які забезпечують безперервний розвиток творчої особистості викладача і формування колективу педагогів-дослідників, здатних опановувати нові освітні технології та впроваджувати їх у професійну діяльність.
Першою педагогічною умовою визначено поєднання традиційних та інноваційних форм науково-методичної роботи спрямованих на самореалізацію особистості викладача. Доведено, що інноваційні форми у поєднанні з традиційними формами організації науково-методичної роботи з викладачами спрямовані на поглиблення інтересу до професійної діяльності, підвищення рівня компетентності та мобільності, розвиток можливостей адаптуватися до вимог сучасного освітнього середовища. Другою педагогічною умовою – створення продуктивної групової взаємодії викладачів, що передбачає залучення викладачів ЗВО до участі в роботі школи педагогічної майстерності. Третьою педагогічною умовою є використання тренінгових технологій, орієнтованих на розвиток професіоналізму викладачів. Визначено, що тренінгові технології спонукають до «внутрішніх» перетворень особистості викладача, а саме розвивають необхідні професійні якості для досягнення успіху у діяльності викладача. Четвертою педагогічною умовою визначено залучення викладачів ЗВО до науково-дослідної роботи, що передбачає керівництво науково-дослідною роботою здобувачів і здобувачок вищої освіти. Наголошено на тому, що участь викладачів в наукових дослідженнях позитивно впливає на їх співпрацю зі студентами, які також долучаються до наукової діяльності і виконують за її результатами курсові й дипломні проекти та готують спільні з викладачами наукові розробки.
The article theoretically substantiates the organizational and pedagogical conditions for the effectiveness of scientific and methodical work in institutions of higher education with specific learning conditions, namely: a combination of traditional and innovative forms of organization of scientific and methodical work aimed at the self-realization of the teacher's person-ality, the creation of productive group interaction of teachers, the use of training technologies, aimed at the development of the teacher's professionalism, the involvement of teachers in research work. The author identifies the main features of traditional scientific and methodical work and outlines the effectiveness of innovative forms. The concept of «scientific-methodical work» is defined as a set of methodical activities that ensure the continuous development of the teacher's creative personality and the formation of a team of teacher-researchers capable of mastering new educational technologies and implementing them in professional activity. The first pedagogical condition is defined as a combination of traditional and innovative forms of scientific and methodical work aimed at self-realization of the teacher's personality. It has been proven that innovative forms in combination with tra-ditional forms of organization of scientific and methodical work with teachers are aimed at deepening interest in professional activity, increasing the level of competence and mobility, developing opportunities to adapt to the requirements of the modern educational environment. The second pedagogical condition is the creation of a productive group interaction of teachers, which involves the involvement of higher education teachers in the work of the school of pedagogical excellence. The third pedagogical condition is the use of training technologies aimed at developing the professionalism of teachers. It was determined that training technologies encourage internal transformations of the teacher's personality, namely, develop the necessary profes-sional qualities to achieve success in the teacher's work. The fourth pedagogical condition defines the involvement of teachers of higher education institutions in research work, which involves guiding the research work of students of higher education. It is emphasized that the participation of teachers in scientific research has a positive effect on their cooperation with students, who also participate in scientific activity and, based on its results, carry out course and diploma projects and prepare joint scientific developments with teachers.