У статті обґрунтована доцільність уточнення сутності поняття «професійна культура офіцера» з позицій аксі-ологічного, акмеологічного, компетентнісного, ресурсного, системно-синергетичного методологічних підходів. Визначено місце професійної культури в системі загальної культури особистості. Професійна культура офіцера схаракте-ризовано як професійно-особистісне утворення, що інтегрує такі взаємопов’язані та взаємообумовлені складники, як-от: професійно-моральний (адекватна аксіосфера особистості офіцера, взаємне проникнення професійно-корпоративних і загальнолюдських гуманістичних цінностей), професійно-психолого-педагогічний (розвинені на високому рівні уміння володіти собою, знання закономірностей перебігу психологічних процесів особистості (когнітивні, емоційні, вольові), здатність до організації оптимального педагогічного впливу), професійно-технологічний (ступінь засвоєння військовим фахівцем на професійному рівні умінь технічного обслуговування та експлуатації новітніх зразків військової техніки та інших службових обов’язків за профілем підготовки). Сформована професійна культура офіцера проявляється в таких значущих якостях командира, як-от: відданість своїй справі, відповідальність, компетентність, підтримання комфортного морально-психологічного клімату в колективі, дотримання норм і правил службового етикету та штабної культури, наукової організації праці. Забезпечує реалізацію функцій: сприяння дотриманню сформованого позитивного стереотипу поведінки, вироблення моральної обґрунтованості службових взаємовідносин, виховання готовності до бездоганного виконання свого службового обов’язку, вироблення культури професійних дій, погодження державних (суспільних) і особистих інтересів офіцера, попередження професійної деформації, застереження від виявів бюрократизму.
The article substantiates the feasibility of clarifying the essence of the concept of the concept of «professional culture of an officer» from the standpoint of new methodological approaches: axiological, acmeological, competence, resource, sys-tem-synergetic. The place of professional culture in the system of the general culture of the individual is defined. The professional culture of an officer is characterized as a professional and personal formation that integrates such interrelated and interdependent components as: professional and moral (adequate axiosphere of the officer’s personality, mutual penetration of professional-corporate and universal humanistic values), professional-psychological-pedagogical (developed as a high level of self-con-trol, knowledgespe of the patterns of psychological processes of the individual (cognitive, emotional, volitional), the ability to organize optimal pedagogical influence, professional-technological (degree of assimilation by a military specialist at a profes-sional level of the skills of technical maintenance and operation of the latest equipment and other official duties according to the training profile). The formed professional culture of an officer is manifested in such significant qualities of a commander, such as: a dedication to his work, responsibility, competence, maintenance of a comfortable moral and psychological climate in the team, compliance with the norms and rules of service etiquette and staff culture, scientific organization of work, ensures of implementation of functions: promoting the observance of the formed positive stereotype of behavior, developing the moral validity of official relationships, fostering readiness for flawless performance of one’s official duty, developing a culture of pro-fessional actions, reconciling the public (societal) and personal interests of the officer, preventing professional deformation, warning against manifestations of bureaucracy.