Реформаційні процеси в освіті змінюють акценти у підготовці кваліфікованих робітників. Сучасний кваліфікований робітник повинен володіти професійними компетентностями, безпечно, критично та творчо виконувати завдання, пов’язані з навчанням, працевлаштуванням та професійною діяльністю. У зв’язку з військовим станом в Україні та всесвітньою пандемію освітній процес в закладах професійної (професійно-технічної) освіти відбувається в умовах дистанційного та змішаного навчання. Тому підготовка сучасного кваліфікованого робітника потребує впровадження в освітній процес сучасних онлайн технологій. Як наслідок, відбувається цифрова трансформація сфери освіти України, що спонукає до пошуку шляхів розв’язання завдань, спрямованих на підвищення рівня сформованості професійних компетентностей майбутніх фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Теоретичний аналіз проблем забезпечення якості професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах професійної (професійно-технічної) освіти в умовах інформатизації та цифрової трансформації суспільно-економічних процесів України потребує вивчення та впровадження сучасних підходів до забезпечення якості професійної підготовки майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних. Для ефективного використання інформаційних технологій при формуванні професійних компетентностей майбутніх кваліфікованих робітників, необхідно проводити відповідні зміни, які повинні включати в себе забезпечення раціонального вибору адекватного для конкретної професії програмного продукту; вивчення та оволодіння методами та засобами використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій відповідно до потреб майбутньої професійної діяльності; оновлення професійних знань та навичок з урахуванням можливостей хмарних технологій; розвиток комунікативних здібностей, навичок колективної праці.
В статті описано етапи, критерії, показники та результати педагогічного експерименту впровадження авторської технології формування професійних компетентностей засобами інформаційно-комунікаційних технологій у майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних.
Reform processes in education are changing the emphasis in the training of skilled workers. A modern skilled worker must possess professional competencies, safely, critically and creatively perform tasks related to training, employment and professional activity. In connection with the state of war in Ukraine and the worldwide pandemic, the educational process in professional (vocational and technical) education institutions takes place in the conditions of distance and mixed learning. Therefore, the training of a modern skilled worker requires the introduction of modern online technologies into the educational process. As a result, the digital transformation of the education sphere of Ukraine is taking place, which encourages the search for ways to solve tasks aimed at increasing the level of professional competence formation of future specialists by means of information and communication technologies. Theoretical analysis of the problems of ensuring the quality of professional training of future specialists in professional (vocational and technical) education institutions in the conditions of informatization and digital transformation of socio-economic processes of Ukraine requires the study and implementation of modern approaches to ensuring the quality of professional training of future accountants in the registration of accounting data. For the effective use of information technologies in the formation of professional competencies of future qualified workers, it is necessary to make appropriate changes, which should include ensuring a rational choice of a software product adequate for a specific profession; studying and mastering the methods and means of using modern information and communication technologies in accordance with the needs of future professional activity; updating professional knowledge and skills taking into account the possibilities of cloud technologies; development of communication skills, collective work skills. The article describes the stages, criteria, indicators and results of the pedagogical experiment of introducing the author's technology for the formation of professional competences by means of information and communication technologies among future accountants on the registration of accounting data.