Стаття присвячується теоретичному обґрунтованою когнітивного компонента формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту у процесі навчання в закладах вищої освіти. З’ясовано, що питання якісної професійної підготовки молодого фахівця відповідного рівня і профілю, конкурентоздатного на ринку праці, компетентного, здатного до ефективної роботи за обраною спеціальністю на рівні світових стандартів, готового до постійного професійного зростання і надалі набуває актуальності. Конкурентоспроможність майбутнього фахівця фізичної культури і спорту авторами розглядається як спроможність до успішного працевлаштування зав-дяки набутим у процесі навчання компетентностям, сформованим особистісним характеристикам, що визначають потенційні можливості в досягненні успіху, готовності до безперервного розвитку, а також до нового типу суспільних відносин, які перебувають у постійній динаміці. Визначено, що у формуванні конкурентоспроможності майбутнього фахівця фізичної культури і спорту важливими є виокремлення когнітивного компоненту, який охоплює системність теоретичних знань, що стосуються виконання професійних функцій, організаційних умінь і практичних навичок планування власної діяльності та вибору оптимальних варіантів для вирішення завдань. Він характеризується сукупністю накопичених знань щодо сутності й особливостей різних аспектів професійної діяльності, що дає можливість швидше орієнтуватися в мінливих умовах сучасного ринку праці й забезпечує успішність реалізації умінь і навичок на практиці. Встановлено, що в змісті когнітивної складової, окрім ґрунтовних знань з теорії і практики фізичної культури і спор-ту слід виокремлювати також знання міжпредметних зв’язків, способів одержання потрібної інформації та її пере-дачі, володіння інформаційними технологіями, розуміння особливостей сучасного ринку праці, потреб роботодавців, сутності конкурентоздатності та професійної мобільності, навички вдосконалення професійних знань і умінь.
The article deals with theoretical substantiation of cognitive component of competence formation of students specializing in physical culture and sport in the process of education in higher educational establishments. It has been revealed that the issue of quality professional training of young specialists of a respective level and profile who would be competitive in the labor market, competent, be able to work efficiently in the chosen specialty at the level of world standards, be ready to continuous professional grows gains further topicality. Competitiveness of future specialists in physical culture and sport is viewed by the authors as ability to be successfully employed due to gained competences and formed personal characteristics during the training process, which define potential abilities in achieving success, preparedness to continuous development as well as new type of social relations that are constantly dynamic. It has been determined that distinction of cognitive component that encompasses systemic nature of theoretical knowledge concerning execution of professional functions, organizational skills and practical skills in planning personal activity, and selection of optimal options to tackle tasks is important in the formation of competitiveness of future specialists in physical culture and sport. It is characterized by a totality of accumulated knowledge regarding essence and features of various aspects of professional activity which enables to quickly orient in changeable conditions of modern labor market and provides success in implementation of skills in practice. It has been determined that aside from fundamental knowledge in theory and practice of physical culture and sport; knowledge of inter-disciplinary relations; means of obtaining necessary information and its transmission; knowledge of information technologies; understanding of peculiarities of modern labor market, the needs of employers in the content of cognitive component, the essence of competitiveness and professional mobility; ability to improve professional vocational and skills should also be distinguished.