ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дурманенко, Оксана Леонідівна | |
dc.date.accessioned | 2022-11-21T10:42:25Z | |
dc.date.available | 2022-11-21T10:42:25Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Дурманенко, О. Л. Дослідження стану готовності майбутніх вихователів до забезпечення якості дошкільної освіти / О. Л. Дурманенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 88. – С. 80-84. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.88.16 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38302 | |
dc.description.abstract | Результатом професійної підготовки є готовність майбутнього вихователя організовувати та реалізовувати якісний освітній процес у закладі дошкільної освіти. Тому проблема дослідження реального стану готовності майбутніх фахівців до забезпечення якості дошкільної освіти є актуальною й потребує теоретико-практичного вирішення. Метою статті є теоретико-методичний аналіз дослідження стану готовності майбутніх вихователів до забезпечення якості дошкільної освіти. Методи дослідження: аналізу, синтезу, узагальнення та систематизації. З’ясовано, що існує декілька (функційний, особистісний, особистісно-діяльнісний та результативно-діяльнісний) підходів до визначення поняття готовності до професійної діяльності. Нами ці підходи інтегровано й визначено готовність майбутнього вихователя до забезпечення якості дошкільної освіти як психологічно стійкий стан актив-но-позитивної налаштованості на вмотивовану професійну діяльність у сучасному закладі дошкільної освіти, який проявляється постійною потребою у професійному вдосконаленні (у тому числі й самоосвіті); реалізується такий стан у практичну діяльність лише за умови наявності системи професійних знань, умінь і навичок та здатності до саморозвитку й самовдосконалення. Досліджено, що готовність майбутніх вихователів до забезпечення якості дошкільної освіти є складним особистісним утворенням, яке містить наступні компоненти: пізнавальний, мотиваційний, ціннісний, діяльнісний, результативний. Формується готовність майбутнього вихователя до забезпечення якості дошкільної освіти поетапно. Виділено підготовчий, організаційно-діяльнісний та результативний етапи. Визначено особливості формування готовності майбутнього вихователя до забезпечення якості дошкільної освіти, які необхідно враховувати у процесі професійної підготовки майбутніх вихователів. А також запропоновано критерії, показники та методики дослідження стану готовності майбутніх фахівців до забезпечення якості дошкільної освіти. | uk |
dc.description.abstract | The result of professional training is the readiness of the future educator to organize and implement a quality educational process in a preschool education institution. Therefore, the problem of researching the real state of readiness of future specialists to ensure the quality of preschool education is urgent and requires a theoretical and practical solution. The purpose of the article is a theoretical and methodological analysis of the state of readiness of future educators to ensure the quality of preschool education. Research methods: analysis, synthesis, generalization and systematization. It was found that there are several (functional, personal, personal-activity and result-activity) approaches to defining the concept of readiness for professional activity. We have integrated these approaches and determined the readiness of the future educator to ensure the quality of preschool education as a psychologically stable state of active and positive attitude towards motivated professional activity in a modern preschool education institution, which is manifested by a constant need for professional improvement (including self-education); such a state is realized in practical activity only if there is a system of professional knowledge, abilities and skills and the ability for self-development and self-improvement. It has been investigated that the readiness of future educators to ensure the quality of preschool education is a complex personal education, which contains the following components: cognitive, motivational, valuable, active, effective. The readiness of the future educator to ensure the quality of preschool education is formed in stages. Preparatory, organizational and operational and productive stages are distinguished. The peculiarities of the formation of the future educator's readiness to ensure the quality of preschool education, which must be taken into account in the process of professional training of future educators, have been determined. Criteria, indicators and methods of researching the state of readiness of future specialists to ensure the quality of preschool education are also proposed. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | готовність до професійної діяльності | uk |
dc.subject | якість дошкільної освіти | uk |
dc.subject | готовність майбутнього вихователя до професійної діяльності | uk |
dc.subject | формування готовності до забезпечення якості дошкільної освіти | uk |
dc.subject | критерії готовності до забезпечення якості дошкільної освіти | uk |
dc.subject | readiness for professional activity | uk |
dc.subject | quality of preschool education | uk |
dc.subject | readiness of the future educator for professional activity | uk |
dc.subject | formation of readiness for quality assurance of preschool education | uk |
dc.subject | criteria of readiness for quality assurance of preschool education | uk |
dc.title | Дослідження стану готовності майбутніх вихователів до забезпечення якості дошкільної освіти | uk |
dc.title.alternative | Study of the readiness of future educators to ensure the quality of preschool education | uk |
dc.type | Article | uk |