Реформування освітньої галузі поклало в основу освітнього процесу компетентнісно орієнтований підхід. У статті здійснено теоретико-практичний аналіз досліджень упровадження компетентнісно орієнтованої освіти, аналізуються дослідження вчених щодо запровадження в освітній процес компетентнісного підходу, актуальність упровадження та сутність його перспективності. Науковці наголошують на необхідності впровадження в освітній процес нової термінології, надання переваги практичній спрямованості вітчизняній освіті, розвитку в учнів здатності практично діяти, застосувавши індивідуальні техніки й досвід успішних дій у різноманітних життєвих ситуаціях шляхом запровадження в освітній процес компетентнісного підходу. У дослідженні ми уточнюємо визначення компетентнісного підходу, зазначаючи, що компетентнісний підхід – це спрямування змісту освіти, кінцевим результатом освітньої діяльності якого є формування комплексу ключових компетентностей та наскрізних умінь, потрібних для посилення практичної орієнтації освіти, успішної самореалізації учнів загальноосвітніх закладів у суспільстві тощо.
Проаналізовано термін «компетентність» у чинному законодавстві та наукових працях вітчизняних дослідників. Науковці наголошують, що під компетентністю учнів слід розуміти спеціально структуровану, динамічну, інтегровану здатність учня, що складається із сукупності знань, умінь, навичок, цінностей і ставлення, яких учні набувають у процесі навчання, і можуть цілісно реалізуватися на практиці. Проаналізувавши першоджерела, у статті подано наше уточнене визначення компетентності. Також здійснено теоретичний аналіз наукових джерел поняття «ключова компетентність» та аналізується її визначення в освітньому процесі Нової української школи.
The reform of the educational sector laid a competence-oriented approach as the basis of the educational process. The article carries out a theoretical and practical analysis of research on the implementation of competence-oriented education, analyzes the research of scientists on the introduction of the competence approach into the educational process, the relevance of the implementation and the essence of its perspective. Scientists emphasize the need to introduce new terminology into the educational process, give priority to the practical orientation of domestic education, and develop students' ability to act practically, applying individual techniques and experience of successful actions in various life situations by introducing a competency approach into the educational process. In the study, we clarify the definition of the competence approach, noting that the competence approach is the direction of the content of education, the final result of educational activity of which is the formation of a complex of key competencies and cross-cutting skills, necessary for strengthening the practical orientation of education, successful self-realization of students of general educational institutions in society, practical development solving their life problems, formation, application and development in professional activities throughout life. The term «competence» in current legislation and scientific works of domestic researchers is analyzed. Scientists emphasize that students' competence should be understood as a specially structured, dynamic, integrated student's ability, which consists of a set of knowledge, abilities, skills, values and attitudes that students acquire in the process of learning and can be fully realized in practice. After analyzing the primary sources, the article presents our refined definition of competence. A theoretical analysis of the scientific sources of the concept of «key competence» was also carried out and its definition in the educational process of the New Ukrainian School was analyzed.