Проаналізовано, що інноваційною формою організації студентського життя у закладі вищої освіти та підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності є волонтерська діяльність. Обгрунтовано, що волонтером може бути людина, яка добровільно, не переслідуючи корисливих цілей, займається діяльністю на благо суспільства, не отримуючи за це жодної грошової винагороди. Зазначено, що волонтерська діяльність – це робота спрямована на добровільне надання допомоги тим, хто її потребує. Волонтерська діяльність є соціально-педагогічним явищем, оскільки її розглядають як систему взаємовідносин між людьми, добровільне надання соціальної педагогічної та психологічної допомоги постраждалим верствам населення України. Визначено, що діапазон особистісних якостей студента дуже великий і широкий: у кожного свій характер, індивідуальні психологічні особливості, власний життєвий досвід, який збагачується під час навчальної діяльності в закладі вищої освіти. Доведено, що залучення студента до волонтерської діяльності допомагає удосконалити себе, знайти своє професійне призначення. Основним рушійним мотивом участі майбутніх фахівців у волонтерській діяльності є реалізація особистих професійних амбіцій та можливостей студента. Розроблено програму розвитку готовності іноземних студентів соціономічних спеціальностей до волонтерської діяльності в Україні. В Україні студентські волонтерські групи функціонують майже при кожному вищому закладі освіти, центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, численних громадських організаціях, здійснюючи переважно соціально-педагогічну роботу у профілактичному, просвітницькому, реабілітаційному, рекреативному, інформаційному, охорон-но-захисному та соціально-побутовому напрямах. Студенти навчальних закладів різного типу здійснюють волонтерську роботу під час проходження практики. Після її закінчення багато з них залишається працювати волонтерами в організації, яка за профілем близька до їхньої майбутньої професійної діяльності. Під час волонтерської діяльності майбутні фахівці розвивають професійно-особистісні риси такі як: емпатія, толерантність, терплячість, педагогічний оптимізм, альтруїзм, емоційну відкритість. Залучення студентів до проектування своєї освіти може, з одного боку, зміцнювати професійну мотивацію, а з іншого – бути зразком для побудови життєвої і професійної стратегії. Саме тому залучення студентів до волонтерства є однією із важливих умов розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців.
It was analyzed that the innovative form of student`s life organization in the institution of higher education and preparation of the students for the future professional activity is a volunteering. It was justified that a volunteer can be a person, who voluntarily, without pursuing selfish goals, engages in activities for the benefit of society, without receiving any monetary reward for it. It is noted that volunteering – is a work, aimed at voluntarily providing assistance to those who need. Volunteering is a socio-pedagogical phenomenon, as it is considered as a system of mutual relationships between people, voluntary provision of social, pedagogical and psychological assistance to the affected population groups of Ukraine. It was determined, that the range of personal qualities of students is very large and wide: everyone has own character, individual psychological peculiarities, own live experience, which enriches, during educational activity the institution of higher education. It had been proved that the involving of the student into the volunteering activity helps to improve oneself, to find one`s professional purpose. Main motive of future specialists` participation in volunteering activity is a realization of personal professional ambitions and opportunities of the student. It was created the program for the development of foreign students` readiness of socionomic specialties for the volunteering activity in Ukraine.
In Ukraine, student volunteer groups operate at almost every higher education institution, centers of social services for families, children and youth, numerous public organizations, carrying out mainly social and pedagogical work in preventive, educational, rehabilitation, recreational, informational, security and protective and social and household directions. Students of various types of educational institutions perform volunteer work during internships. After its completion, many of them continue to work as volunteers in an organization whose profile is close to their future professional activity. During volunteer activities, future specialists develop professional and personal traits such as: empathy, tolerance, patience, pedagogical optimism, altruism, emotional openness. Involvement of students in the design of their education can, on the one hand, strengthen professional motivation, and on the other hand, be a model for building a life and professional strategy. That is why the involvement of students in volunteering is one of the important conditions for the development of professional competence of future specialists.