Навчання у школі значно впливає на формування в учнів соціалізації та швидкої адаптації у колективі. Адже діти вчаться сприймати емоції інших, співпереживати їм, справедливо оцінювати досягнення інших, критикувати та адекватно реагувати на виконані роботи інших дітей. При цьому вони навчаються відокремлювати власне ставлення до певної особи від ставлення до її творчості. Зокрема, значний вплив на це мають заняття з образотворчого мистецтва. Оскільки під час них діти активно спілкуються між собою, оцінюють роботи один одного, допомагають та надають рекомендації. Тобто, між ними відбувається активна комунікація, яка включає не тільки відображення бачення певної творчості учнів, але й уявлення учнів про мистецтво та культуру загалом. Водночас питання взаємозв’язку емоційного інтелекту та мистецької комунікації на прикладі сучасних учнів постало досить гостро. Це пов’язано з тим, що змінюються підходи до навчання та освіти загалом. Художній та образотворчій освіті почала приділятися більша увага, а творчість учнів почала цінуватися однаково з математичним та гуманітарним циклом. При цьому зміни є і в самих учнях. Вони сталі більш відкриті, емоційні, різкі у висловлюваннях. Відповідно, творчість однокласників вони можуть критикувати більш гостро та з орієнтацією на суб’єктивну думку. Водночас характерними для багатьох дітей є відсутність стримування емоцій та неприхована агресія. Все це свідчить про те, що емоційний інтелект є тією складовою, яка потребує особливого дослідження. Адже розвиток емоційного інтелекту шляхом мистецької комунікації здатний позитивно вплинути на подальшу соціалізацію та адаптацію учнів.
Studying at school has a significant impact on the formation of students' socialization and quick adaptation in the team. After all, children learn to perceive the emotions of others, empathize with them, fairly evaluate the achievements of others, criticize and adequately respond to the work done by other children. At the same time, they learn to separate their own attitude towards a certain person from the attitude towards his work. In particular, fine art classes have a significant influence on this. Because during them, children actively communicate with each other, evaluate each other's work, help and give recommendations. That is, there is an active communication between them, which includes not only the reflection of the vision of a certain creativity of students, but also the ideas of students about art and culture in general. At the same time, the question of the relationship between emotional intelligence and artistic communication, based on the example of modern students, has become quite acute. This is due to the fact that approaches to learning and education in general are changing. More attention began to be paid to art and fine arts education, and students' creativity began to be valued equally with the mathematical and humanitarian cycle. At the same time, there are changes in the students themselves. They became more open, emotional, sharp in their statements. Accordingly, they can criticize the creativity of their classmates more sharply and with an orientation to subjective opinion. At the same time, many children are characterized by a lack of restraint of emotions and undisguised aggression. All this indicates that emotional intelligence is a component that needs special research. After all, the development of emotional intelligence through artistic communication can positively affect the further socialization and adaptation of students.