У статті представлено результати теоретичного дослідження наукових аспектів міжпредметної інтеграції та окреслено шляхи її реалізації в освітньому процесі фахового коледжу. Визначено низку суперечностей, розв’язання яких, на переконання авторок, сприятиме підвищенню рівня професійної підготовки майбутніх вихователів до роботи в закладах дошкільної освіти з дітьми різних вікових категорій. Проаналізовано наукову дискусію дослідників щодо проблеми інтегрованого навчання, окреслено авторську позицію щодо доцільності його впровадження у фаховому коледжі. Досліджено специфічні функції міжпредметної інтеграції на педагогічному рівні: методологічну, мотиваційну, культурологічну, логіко-розвивальну, структуроутворювальну. Визначено напрями впровадження інтегрованого навчання на основі врахуванням специфіки навчальних дисциплін, що викладаються у фаховому коледжі. Окреслено шляхи інтегрування змісту навчальних предметів з урахуванням наступних умов: обʼєкти дослідження мають співпадати або бути достатньо близькими; в навчальних дисциплінах доцільно використовувати однакові або близькі методи дослідження; навчальні предмети, що інтегруються, мають ґрунтуватися на загальних закономірностях. Запропоновано методичні рекомендації щодо здійснення міжпредметної інтеграції в освітньому процесі фахового коледжу, реалізація яких сприятиме ефективності підготовки здобувачів освіти, формуванню їхньої професійної компетентності. Зроблено висновок про те, що реалізація інтегрованого підходу до навчання суттєво впливає на ефективність підготовки майбутніх вихователів до фахової діяльності у закладах дошкільної освіти. Студенти набувають можливості усвідомлювати сутність об’єктів чи явищ в контексті різних навчальних предметів, активно працювати в соціальній та фаховій сферах.
Визначено перспективні напрями дослідження порушеної проблеми, до яких віднесено вивчення, систематизацію та узагальнення основних напрямів впровадження міжпредметної інтеграції засобами інноваційних педагогічних технологій.
The article presents the results of theoretical study of scientific aspects of interdisciplinary integration and outlines the ways of its implementation in the educational process of the professional college. A number of contradictions have been identified, the resolution of which, according to the authors, will contribute to the improvement of professional training of future educators to work in preschool educational institutions with children of different ages. The scientific discussion of researchers concerning the integrated learning problem is analyzed, the authors’ position on the expediency of its implementation in the professional college is outlined. The specific functions of the interdisciplinary integration at pedagogical level are examined: methodological, motivational, cultural, logical-developmental, structure-forming. There have also been determined directions of implementation of the integrated learning on the basis of taking into account the specifics of disciplines that are taught in the professional college. The ways of integrating the content of educational subjects are outlined taking into account the following conditions: the objects of study must coincide or to be close enough; in academic disciplines it is advisable to use the same or close research methods; integrated subjects should be based on general patterns. Methodical recommendations on the implementation of the interdisciplinary integration in the educational process of the professional college are proposed, the realization of which will contribute to the effectiveness of students’ training and formation of their professional competence. It is concluded that the implementation of an integrated approach into the educational process significantly affects the effectiveness of training future educators for the professional activity in preschool educational institutions. Students acquire the opportunity to realize the essence of objects or phenomena in the context of various academic subjects and actively work in the social and professional spheres. Perspective directions of studying the problem raised are determined, which include the study, systematization and generalization of the main courses of introduction of the interdisciplinary integration by means of innovative pedagogical technologies.