Мета: обґрунтувати основні положення концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, індукція та дедукція, абстрагування, порівняння, класифікація та систематизація. Результати: структура концепції містить три блоки, що становлять взаємопов’язані підсистеми (методологічний, суб’єктний та реалізаційний). В межах першого блоку визначено закономірності, функції та принципи ігрової діяльності у фізичному вихованні ЗДО. Їм підпорядковано мету та завдання і методи та засоби. Своєю чергою зміст та спрямованість засобів уособлені у відповідній класифікації. Суб’єктний блок представлений усіма зацікавленими учасниками та містить умовний розподіл на «мотиваторів» (адміністрація, батьки), «каталізаторів» (медичний персонал, психолог) та «реалізаторів» (інструктор фізичної культури, вихователь). Реалізаційний блок представлено безпосередніми заходами по досягненню мети концепції на основі укладання окремих програм занять. Вони побудовані з урахуванням алгоритму та послідовно відображають мету, завдання, методи, засоби, умови та контроль. Елементом, що впливає на інші компоненти структури концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні ЗДО є індивідуальні особливості контингенту дітей дошкільного віку, що визначають спрямованість змісту концепції. Підсумковим елементом визначено результат на узагальненому рівні (відповідність меті та завданням концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні ЗДО), підсистемному рівні (відповідність меті та завдань визначених у методологічному блоці) та частковому рівні (відповідність меті та завданням окремої програми занять).
Purpose: to substantiate the main provisions of the concept of game activity in the physical education of preschool children. Research methods: theoretical analysis and generalization of literary sources, induction and deduction, abstraction, comparison, classification and systematization. Results: the structure of the concept contains three blocks that constitute interconnected subsystems (methodological, subject and implementation). Within the framework of the first block, the patterns, functions and principles of game activity in the physical education of preschool children are defined. They are subordinated to the goal and task and methods and means. In turn, the content and focus of the means are embodied in the corresponding classification. The subject block is represented by all interested participants and contains a conditional division into "motivators" (administration, parents), "catalysts" (medical staff, psychologist) and "realizers" (physical education instructor, educator). The implementation block is represented by direct measures to achieve the goal of the concept based on the compilation of separate lesson programs. They are built taking into account the algorithm and consistently reflect the goal, tasks, methods, means, conditions and control. An element that affects other components of the structure of the concept of play activities in the physical education of preschool children is the individual characteristics of the contingent of preschool children, which determine the orientation of the content of the concept. The final element defines the result at the generalized level (compliance with the goal and tasks of the concept of game activity in the physical education of SEN), subsystem level (compliance with the goal and tasks defined in the methodological block) and partial level (compliance with the goal and tasks of a separate training program).