У статті обґрунтовано організаційно-методичні особливості залучення дітей середнього шкільного віку до рекреаційних занять на роликових ковзанах та катанню на гірських лижах. За результатами тесту Айзенка, серед 36 підлітків було виявлено 44,4% – холеричного, 33,3% – сангвінічного, 11,1% – меланхолічного, 11,1% – флегматичного типів темпераменту. Для кожного типу темпераменту було визначено середні значення за певними категоріями мотивації. Так, у підлітків сангвінічного типу темпераменту найбільший рівень мотивації мають схвалення тренера (ровесників) та самовдосконалення; найменший – матеріальна винагорода і перебування в змагальних умовах. Для підлітків меланхолічного типу темпераменту найбільший рівень мотивації мають схвалення тренера і однолітків, змагання, дружба і стосунки в команді. Найменший перебування в умовах змагань. Для підлітків холеричного типу темпераменту найбільший рівень мотивації мають фізична підготовленість інтерес до змагальної діяльності, тренування як засіб всебічного самовдосконалення. Найменший мотиваційний вплив мають матеріальна винагорода та привабливість до протилежної статі. Провідними категоріями мотивації для підлітків флегматичного типу темпераменту є самовдосконалення та підвищення фізичної підготовленості. Найменший – привабливість до протилежної статі і перебування в умовах змагань.
Запропоновано методичні рекомендації щодо залучення дітей середнього шкільного віку до рекреаційно-оздоровчої рухової активності.
The article substantiates the organizational and methodological features of attracting children of middle school age to recreational activities on roller skates and skiing. According to the results of Aizenko's test, among 36 adolescents, 44.4% were found to be choleric, 33.3% - sanguine, 11.1% - melancholic, 11.1% - phlegmatic types of temperament. For every kind of temperament, average values were determined by categories of motivation. So, in adolescents of the sanguine type of temperament, the highest level of motivation is the approval of the coach (peers) and self-improvement; the lowest level - is material reward and staying in competitive conditions. For adolescents of the melancholic type of temperament, the highest level of motivation is the approval of the coach and peers, competition, friendship, and team relationships. The lowest level is staying in competition conditions. For adolescents of the choleric temperament type, the highest level of motivation is physical fitness, interest in competitive activity, and training as a means of comprehensive self-improvement. Material rewards and attractiveness to the opposite sex have the least motivational influence. The top categories of motivation for adolescents with the phlegmatic type of temperament are self-improvement and increased physical fitness. The lowest level is the attraction to the opposite sex and being in competitive conditions. Methodological recommendations are proposed for involving children of middle school age in recreational and health-improving physical activity.