У статті розглянуто чинники, що впливають на успішність здобувачів освіти у дистанційному навчанні. Зазначено, що стрімкий перехід до онлайн навчання виявив певні проблеми у його реалізації, які пов’язані зі здобувачами освітами та труднощами з якими вони стикаються, та які не залежать від якості техніки чи швидкості Інтернету. Аналізуються такі фактори – самоефективність, самоконтроль студентів та їх вплив на результативність у дистанційному навчанні, та якою мірою фактор пов’язаний з академічною підтримкою викладацького складу (наявність систематичних консультацій, постійний супровід дистанційного навчання) впливає на результативність онлайн навчання. Було досліджено вплив самоефективності особистості на результати онлайн освіти. Перевірено дані, що пов’язані з результатами по шакалі самоефективності та успіхами у навчанні. Встановлено вплив віку та досвіду онлайн навчання на показники самоефективності. Результати показали що у порівнянні зі студентами 2 та 3 курсів, лише 15,4% першокурсників мають високий рівень самоефективності. З’ясовано, що високі показники самоефективності збігаються з високими показниками самоконтролю під час дистанційного навчання, яке вимагає контролю навчальних дій збоку студента та здатності до самообмежень. Визначено, що значний відсоток студентів першого курсу потребують більш ґрунтовного академічного супроводу дистанційного навчання оскільки мають певні труднощі з опрацюванням навчальної інформації у дистанційному режимі, не мають сформованих вмінь самостійно працювати, пов’язувати теоретичний матеріал з практичними діями. Результати свідчать саме вікова група студентів перших курсів потребує додаткової підтримки у дистанційному навчанні, оскільки, дана категорія здобувачів освіти після дистанційного навчання у загальноосвітньому закладі має зразок допомоги з боку дорослих – батьків, вчителів, тому не може швидко адаптуватися до дистанційного навчання у закладі вищої освіти.
The paper presents the factors influencing the progress of students in distance learning. The paper analyzes the following factors – self-efficacy, self-control of students and their impact on effectiveness in distance learning, and the extent to which the factor related to academic support of teaching staff (existence of systematic consultations, continuous support of distance learning) affects the effectiveness of online learning. The influence of individual self-efficacy on the results of online education has been reviewed. The data related to the results on the self-efficacy scale and learning outcomes have been verified. The influence of age and online learning experience on the results of the survey on the self-efficacy scale has been determined. The results have shown that compared to 2nd and 3rd year students, only 15.4% of first-year students have a high level of self- efficacy. It has been found that high self-efficacy is consistent with high self-control during distance learning, which requires control of learning activities on the student’s part and the ability to self-restraint. It has been determined that a significant percentage of first-year students need more fundamental academic support of distance learning because they have some difficulties with processing educational information in distance mode, do not have formed skills to work independently, link theoretical material with practical actions.
The results have shown that the age group of first-year students needs additional support in distance learning, because this category of students after distance learning in a secondary school has a model of help from adults – parents, teachers, so cannot quickly adapt to distance learning in a higher education institution.