Стаття присвячена сучасному напряму в освіті – впровадженню здоров’язбережувальних технологій в освітній процес початкової школи та ефективній організації навчального процесу під час війни з дотриманням правил здоров’язбереження та оздоровлення. Головною метою статті є теоретичне обґрунтування запровадження здоров’язбережувальних технологій, що є актуальними для великої кількості студентів – майбутніх вчителів початкової школи, що проходять педагогічну практику в міських школах. Дане дослідження містить широкий аналіз психолого-педагогічної літератури з вищеназваної теми як вітчизняних так і зарубіжних науковців. Разом з тим, в статті проаналізовано причини погіршення стану здоров’я учнів початкової школи; обґрунтовано процес оптимізації навчального навантаження в даний часовий період. Авторами доробку було подано ефективні форми організації навчальних занять із доказовим фактором здоров’язбереження, оздоровлення та охарактеризовано й наведено приклади запровадження арт-терапевтичних технік, інструментарію заземлення, дихальних практик, що можуть бути використані сучасними вчителями, майбутніми вчителями початкової школи, студентами-практикантами та практичними психологами школи в роботі з дітьми шкільного віку в онлайн (офлайн)-форматі під час воєнного стану в Україні. Також, стаття містить опис практичних засобів, що можуть сприяти самооздоровленню учнів, психологічній самодопомозі вчителів та батьків учнів початкової школи. До них відносяться нижче описані практики, що зарекомендували себе дуже ефективними, а, також, інші здоров’язбережувальні методи роботи з учнями початкової школи. Доведено, що впровадження наведених нами прикладів використання практичних технологій є виправданим та актуальним. Тому, науково-обґрунтований матеріал, що викладений у поданому матеріалі, зумовив необхідність емпіричної діагностики впливу технологій здоров’язбереження на психологічний стан учнів початкової школи. Це являє собою перспективу наших подальших наукових досліджень.
The article is devoted to the modern direction in education – the introduction of health-saving technologies into the educational process of primary school and the effective organization of the educational process during the war in compliance with the rules of health and rehabilitation. The main goal of the article is the theoretical justification of the introduction of health-saving technologies, which are relevant for a large number of students – future primary school teachers undergoing pedagogical practice in city schools. This study contains a wide analysis of psychological and pedagogical literature on the above topic by both domestic and foreign scientists. At the same time, the article analyzes the reasons for the deterioration of the health of primary school students; the process of optimizing the training load in this time-period is substantiated. The authors of the supplement presented effective forms of organizing educational classes with a proven factor of health preservation, recovery, and characterized and gave examples of the introduction of art therapy techniques, grounding tools, breathing practices that can be used by modern teachers, future primary school teachers, student trainees and practical school psychologists working with school-aged children in an online (offline) format during martial law in Ukraine. In addition, the article contains a description of practical tools that can contribute to self-improvement of students, psycho-logical self-help of teachers and parents of elementary school students. These include the practices described below that have proven to be very effective, as well as other health-preserving methods of working with elementary school students. It has been proven that the implementation of the examples of the use of practical technologies given by us is justified and relevant. There-fore, the scientifically based material presented in the presented material necessitated the empirical diagnosis of the impact of health care technologies on the psychological state of primary school students. This represents the perspective of our further scientific research.