В статті проаналізовані існуючі підходи до формування англомовної комунікативної компетентності різних фахівців в Україні. Показано, що дослідження формування англомовної комунікативної академічної компетентності майбутніх докторів філософії медичного профілю, відсутні. Також зазначено відсутність подібних досліджень при дистанційному навчанні як в системі додипломної, так і післядипломної освіти. В статті запропонована авторська модель формування англомовної комунікативної академічної компетентності майбутніх докторів філософії-медиків та описано її основні блоки: концептуально-цільовий, структурно-змістовий, технологічно-процесуальний та контрольно-корекційний. Зазначено, що концептуально-цільовий блок моделі представлений нормативною базою навчання докторів філософії та базою дистанційного навчання у системі післядипломної освіти. Показано зміст структурно-змістовного блоку відповідно до авторської структури англомовної комунікативної академічної та медичної фахової компетентності Л.В. Лимар, яка включає когнітивний( власне знання загальної англійської мови, медичної та академічної англійської мови, етики фахової та академічної взаємодії, а також спосіб здобуття всіх цих знань), практичний( представлений практичними уміннями і навичками відповідно до когнітивного компонента), та індивідуальний компонент( спосіб проявлення компетентності в залежності від індивідуальних особливостей). Визначено, що технологічно-процесуальний блок представлений взаємодією здобувачів освіти протягом дистанційного навчання,, а контрольно-корекційний блок включає в собі постійний контроль викладачем академічного прогресу здобувачів. Стаття містить аналіз стану формування англомовної комунікативної академічної компетентності в майбутніх докторів філософії-медиків при їх дистанційному навчанні, включає опис практичних ситуацій та містить шляхи оптимізації кожного компонента моделі.
The article represents analysis of existing approaches to shaping the English communicative competence of different specialists in Ukraine. The author has not found any studies of English communicative competence of future medical PhDs upon the literature review. The author states that such studied, regarding both undergraduate and postgraduate education in Ukraine are absent. The article offers an author’s model of shaping the English communicative competence of future medical PhDs and describes its basic components: the aim and concept component, structure component, technological component and con-trol component. The author states that the aim and concept component is represented with the standards of the PhDs education and distance education standards in Ukraine. The structure component is constructed according to the L.V. Lymar author model of English communicative medical and academic competence, which includes cognitive part ( the knowledge of general, medical and academic English, knowledge of behavior and interaction rules in medical and academic society, and the ways of cognition or learning of the student), practical(which is represented with the practical skills according to the cognitive part) and individual one( way of expressing competences according to the speaker’s individual peculiarities). The author has defined that the technological component is represented with interaction of PhDs during their distance training, and the control component deals with the permanent control and correction of the students’ academic progress. The article contains analysis of shaping the English communicative academic and professional competence in the future medical PhDs during their distance training, includes description of practical situation and presents ways of optimizing each component of the model.