У статті розглянуто особливості використання технології інтегрованого поліхудожнього навчання майбутніх учителів мистецьких дисциплін. Звернено увагу на вимоги в освітній сфері щодо забезпечення якості освіти відповідно до європейських стандартів та рекомендацій. Актуалізовано проблему підвищення професійної готовності майбутніх учителів мистецьких дисциплін як художньо освіченої особистості, здатної до самовдосконалення. Визначено, що успішність підготовки майбутніх фахівців залежить від впровадження технологій інтегрованого поліхудожнього навчання у вищих навчальних закладах. Проаналізовано науково-методичні джерела з даної проблематики, на основі яких визначено обмеженість обґрунтованої методології. Звернено увагу на необхідність оволодіння майбутніми учителями мистецьких дисциплін різними художньо-педагогічними технологіями в професійній діяльності. Визначено, що технології інтегрованого поліхудожнього навчання сприяють значному удосконаленню професійної підготовки відповідних фахівців. Проаналізовано відмінність інтегрованого поліхудожнього навчання студентів від традиційного. Визначено сутнісні ознаки інтегрованого поліхудожнього навчання. Розглянуто терміни «інтеграція», «художньо-творча діяльність», «поліхудожня діяльність». Визначено головні завдання поліхудожньої освіти та значення застосування технології інтегрованого поліхудожнього навчання. Наголошено на важливості створення відповідних умов: cпрямування майбутніх фахівців до набуття практичного досвіду засобами поліхудожньої проектної діяльності; формування стійкої мотивації до пізнавально-пошукової діяльності у сфері різних видів мистецтва; формування емоційно-ціннісного відношення майбутніх фахівців до різних видів мистецтва; активна участь майбутніх учителів мистецьких дисциплін у художньо-творчій діяльності. Запропоновано методичний інструментарій (методи, способи, форми), відповідно визначених умов. Наголошено на важливості взаємодії різних видів мистецтва, що є важливим засобом вирішення поставлених завдань. Виокремлено етапи впровадження технології інтегрованого поліхудожнього навчання майбутніх учителів мистецьких дисциплін: організаційно-конструктивний; мотиваційний; діяльнісний; рефлексивний.
The article considers the peculiarities of using the technology of integrated polyartistic education of future teachers of art disciplines. Attention is paid to the requirements in the field of education to ensure the quality of education in accordance with European standards and recommendations. The problem of increasing the professional readiness of future teachers of art disciplines as an artistically educated person capable of self-improvement is actualized. It is determined that the success of training future specialists depends on the introduction of technologies of integrated polyartistic education in higher educational institutions. Scientific and methodological sources on this issue are analyzed, on the basis of which the limitations of sound methodology are determined. Attention is drawn to the need for future teachers of art disciplines to master various artistic and pedagogical technologies in professional activities. It is determined that the technologies of integrated polyartistic education contribute to a significant improvement of professional training of relevant specialists. The difference of integrated polyartistic education of students from traditional is analyzed. The essential features of integrated polyartistic education are determined. The terms «integration», «artistic and creative activity», «polyartistic activity» are considered. The main tasks of polyartistic education and the importance of the application of the technology of integrated polyartistic education are determined. The importance of creating appropriate conditions is emphasized: directing future specialists to gain practical experience by means of polyartistic project activity; formation of a stable motivation for cognitive and exploratory activities in the field of various arts; formation of emotional and value attitude of future specialists to different types of art; active participation of future teachers of art disciplines in artistic and creative activities. Methodical tools (methods, ways, forms), according to the defined conditions are offered. The importance of interaction of different types of art is emphasized, which is an important means of solving the set tasks. The stages of introduction of the technology of integrated polyartistic training of future teachers of art disciplines are singled out: organizational-constructive; motivational; activity; reflexive.