У статті представлено авторську концепцію неперервної фізичної підготовки офіцерів-прикордонників на тактичному та оперативному рівнях військової освіти. Концепція має на меті поліпшення фізичної підготовки курсантів і слухачів шляхом якісної трансформації змісту основних компонентів освітнього процесу – емоційно-мотиваційного, змістовно-цільового, організаційно-діяльнісного, контрольно-оцінного. Концепція ґрунтується на визначених науково обґрунтованих теоретико-методологічних положеннях, педагогічних підходах і принципах, результатах узагальнення передового педагогічного досвіду, потенційних можливостях освітнього процесу у вищих військових навчальних закладах Державної прикордонної служби України щодо використання елементів сучасної спортивної дидактики, Бойової армійської системи (БАрС), стандартів військової освіти, уніфікованих програм підготовки прикордонників країн ЄС, стандартів вищої освіти зі спеціальностей, а також інноваційного змісту, форм, методів, прийомів і засобів фізичної та інших видів підготовки (індивідуальної з рукопашного бою, вогневої, психологічної, тактичної медицину, кросової тощо). Концепція має на меті результативне формування здатності в курсантів і слухачів під час навчання у ВВНЗ ДПСУ до постійного професійного фізичного розвитку та самовдосконалення, застосовувати у процесі оперативно-службової діяльності набуті прикладні і методичні знання з фізичної підготовки, прикладні рухові вміння і навички особистої безпеки, захисту і нападу з використанням спеціальних засобів та прийомів рукопашного бою, уміння застосовувати фізичну силу та спеціальні засоби при виконанні службових обов’язків, фізичну витривалість, навички переносити фізичні навантаження без зниження професійної працездатності в умовах повсякденної діяльності з охорони державного кордону, а при необхідності і при веденні сучасного бою. Реалізація авторської концепції передбачає поглиблене і детальне науково-методичне розроблення змістовно-смислового компоненту концепції шляхом обґрунтування педагогічних умов і системи фізичної підготовки офіцерів-прикордонників на тактичному та оперативному рівнях військової освіти.
The article presents the author’s concept of continuous physical training of border guard officers at the tactical and operational levels of military education. The concept aims to improve the physical training of cadets and master’s degree students by qualitative transformation of the content of the main components of the educational process – emotional-motivational, content-target, organizational-activational, control-evaluational. The concept is based on certain scientifically grounded theoretical and methodological provisions, pedagogical approaches and principles, the results of the generalization of best teaching practices, the potential of the educational process in higher military educational institutions of the State Border Guard Service of Ukraine on the use of elements of modern sports didactics, Battlefield Army System (BArS), military education standards, unified training programs for EU border guards, standards of higher education in the specialties, as well as innovative content, forms, methods, techniques and means of physical and other types of training (individual hand-to-hand combat, firearms, psychological, tactical medicine, cross-country training, etc.). The concept pursues the goal of effective formation of the ability of cadets and master’s degree students during their training in higher education institutions of the SBGSU for continuous professional physical development and self-improvement to use the acquired applied and methodological knowledge of physical training in the course of operational and service activities, applied motor skills and skills of personal safety, defense and attack using special means and techniques of hand-to-hand com-bat, the ability to use physical force and special means when performing official duties, physical endurance, skills to endure physical exertion without reducing professional working capacity in the conditions of daily activities to protect the state border, and, if necessary, in modern combat. The implementation of the author’s concept involves in-depth and detailed scientific and methodological development of the content-meaning component of the concept by substantiating the pedagogical conditions and the system of physical training of border guard officers at the tactical and operational levels of military education.