В умовах військових дій на території України значна частка населення опинилась під впливом стрес-факторів бойової діяльності. Важливим напрямом досліджень встановлено виявлення реакції на кризові явища різних груп населення, зокрема студентської молоді. Метою статті було дослідити особливості поведінки та реакції
студентів закладів вищої освіти з фізичної культури і спорту під впливом кризових явищ, викликаних бойовими діями в країні. Методи дослідження: анкетування, статистичний аналіз. У дослідженні прийняло участь 218 студентів Національного університету фізичного виховання і спорту України. Середній вік респондентів становив 21 рік. Переважна кількість студентів 63,8 %, переживали негативний досвід у якості цивільного населення, 33,3 % як волонтери, а решта 3,8 % як військовослужбовці, при цьому продовжуючи активний спосіб життя (43,1 %). Загальна тривожність, агресивність і депресивні стани виявились статистично значуще більше характерними для студенток (p<0,05), в той час як коливання настрою притаманні студентам в умовах тривалого продовження кризових явищ не залежно від статі (p>0,05). Водночас, інтенсивність прояву бойового стресу у студентів не залежить від їхнього місця перебування під час активних бойових дій (p>0,05). Систематичне заняття фізичними вправами можуть впливати на психоемоційний стан студентів під впливом кризових явищ.
In the conditions of military operations on the territory of Ukraine, a significant part of the population was under the influence of stress factors of combat activity. An important area of research is the detection of reactions to crisis phenomena of various population groups, in particular, student youth. The purpose of the article was to investigate the behavior and reactions of students of higher education institutions in physical culture and sports under the influence of crisis phenomena caused by hostilities in the country. Research methods: questionnaires, statistical analysis. 218 students of the National University of Ukraine on Physical Education and Sport took part in the study. The average age of the respondents was 21 years. The majority of students, 63.8%, experienced negative experiences as civilians, 33.3% as volunteers, and the remaining 3.8% as military personnel, while continuing an active lifestyle (43.1%). General anxiety, aggressiveness and depressive states were found to be statistically significantly more characteristic of female students (p<0.05), while mood swings are characteristic of students in conditions of long-term continuation of crisis phenomena regardless of gender (p>0.05). At the same time, the intensity of combat stress in students does not depend on their location during active combat operations (p>0.05). Systematic exercise can
affect the psycho-emotional state of students under the influence of crisis phenomena.