Мета. Статтю присвячено емпіричному дослідженню життєздійснення майбутніх педагогів, зокрема його регулятивно-поведінкового аспекту. Методи дослідження: теоретичні – аналіз і синтез, конкретизація, порівняння, систематизація, узагальнення наукових положень; емпіричні – методи письмового опитування – тестування і анкетування; математичної статистики – обчислення відсотків, кореляційний аналіз за Ч. Пірсоном. Результати. Виявлено високий рівень розвитку компонентів саморегуляції: планування 34,4%, моделювання (32,2%), оцінка результатів і самостійність (по 27,8% відповідно), гнучкість (23,3%), програмування (16,7%) і низький: самостійність (20%), програмування (18,9%), моделювання (16,7%), планування (14,5 %), гнучкість (11,1 %), оцінка результатів (8,9%). Визначено високий (34%) і низький (56%) рівні самоефективності. Проаналізовано варіанти виявленої мотивації – досягнення успіху (12%) й уникнення невдачі (78%). Встановлено статистично значущі (р=0,01; р=0,05) кореляційні зв’язки між психодіагностими змінними методик. Висновки. Встановлено, що понад 50% досліджуваних потребують розвитку складників самоефективності, зокрема сценарію й атрибуції, які впливають на вираження її загального рівня. З’ясовано, що задля успішного досягнення поставлених цілей і реалізації життєвих проєктів важливою є гнучкість, себто пластичність усіх регуляторних процесів, яка забезпечить адекватне реагування і адаптивність у ситуації ризику. Констатовано, що тримані результати й досягнення опитаних мають бути відповідно оцінені, що, безумовно, підкріплює самооцінку досліджуваних суб’єктів і спонукає їх до постановки нових цілей та імплементації нових планів. Обґрунтовано й важливість моделювання в успішному виконанні діяльності, а, отже, і життєздійсненні респондентів, яке уможливлює виокремлення квінтесенції в досягненні близьких і віддалених цілей. Відзначено відповідальність респондентів щодо власного життєздійснення, грамотне планування свого життя, що сприяє розвитку їхнього самоконтролю і самоповаги, допомагає зростати особистісно.
Objective. The article focuses on the empirical study of the life achievement of future teachers, in particular, its regulatory and behavioral aspect. Research methods: theoretical – analysis and synthesis, specification, comparison, systematization, scientific provision generalization; empirical – written survey methods – testing and questionnaires; mathematical statistics – percentage calculation, correlation analysis according to Ch. Pearson. Results. A high level of self-regulation component development was revealed: planning 34.4%, modeling (32.2%), result evaluation and independence programming (18.9%), modeling (16.7%), planning (14.5%), flexibility (11.1%), result evaluation (8.9%). High (34%) and low (56%) levels of self-efficacy were determined. Variants of revealed motivation were analyzed: achieving success (12%) and avoiding failure (78%). Statistically significant (р=0.01; р=0.05) correlations between psycho diagnostic method variables were established. Conclusions. It was established that more than 50% of the subjects need to develop the components of self-efficacy, in particular, the scenario and attributions that affect the expression of its general level. It was found that in order to successfully achieve the objectives and implement life projects, it is important to be flexible, that is, the plasticity of all regulatory processes which will ensure adequate response and adaptability in a risk situation. It was established that the results and achievements of the interviewees should be estimated respectively that, of course, strengthens the self-esteem of the subjects researched and encourages them to set new objectives and implement new plans. The importance of modeling in the successful performance of activities, and, therefore, in the life of the respondents, which makes it possible to distinguish the quintessence in achieving near and distant goals, is substantiated. Respondents' responsibility for their own life was noted, competent planning of their lives, which contributes to the development of their self-control and self-respect, helps grow personally.