У статті здійснено порівняльний аналіз закордонного досвіду занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Проаналізовано досвід роботи щодо застосування засобів фізичного виховання у закладах Німеччині, Бельгії, Великій Британії та Польщі. Виявлено, що в Німеччині головним стимулом до занять з фізичного виховання постає промоція повноцінного здорового способу життя, зокрема через зменшення наслідків щоденного стресу, розумового навантаження та негативного впливу навколишнього середовища. У Бельгії значний вплив мають спортивні спілки студентів. З’ясовано, що за організацію, координацію та проведення занять з фізичного виховання відповідають університетський комітет з питань спорту та відповідний відділ студентської ради. У Великій Британії ставлення до фізичного виховання значною мірою залежить від державної політики, стратегічних планів і стратегії розвитку університетів, одним з мотивів до занять є залежність рейтингу успішності студента у навчанні від активної участі у спортивних заходах. Здійснено порівняльний аналіз організації занять з фізичного виховання у польських закладах освіти. Університет Казіміра Великого в Бидгощі, в якому створено Школу фізичного виховання і спорту, що є організаційним підрозділом дидактичного та спортивного характеру для реалізації завдань фізичної культури та спорту в академічному середовищі університету. У Вроцлавському університеті приділяють особливу увагу розвитку рухової активності студентів засобами спортивних ігор в освітньому середовищі. Заняття проводяться у спортивних секціях з аеробіки, бадмінтону, спортивний бридж, карате, корфболу, баскетболу, легкої атлетики, лижні види спорту та сноуборду, футболу, гандболу, плавання, волейболу, шахи, тенісу, настільного тенісу, флорболу, веслування та спортивного скелелазіння.
The article analyzes the foreign experience of physical education classes in higher education institutions, conducted by domestic and foreign experts. The physical culture experience of work in establishments of Germany, Belgium, Great Britain, England is analyzed. It was found that in Germany the main incentive for physical education is the promotion of a healthy lifestyle, in particular through the reduction of the effects of daily stress, mental stress and the negative impact of the environment; in Belgium, student sports unions have a significant influence. It was found that the university committee on sports and the relevant department of the student council are responsible for the organization, coordination and conduct of physical education classes; in the UK, the attitude to the process of physical education largely depends on government policy, strategic plans, and university development strategy, one of the motives for classes is the dependence of the student's academic performance rating on active participation in university sports activities. The analysis of the organization of physical education classes in Polish educational institutions is carried out. Casimir the Great University in Bydgoszcz, which established the School of Physical Education and Sports, which is an organizational unit of didactic and sports nature to implement the tasks of physical culture and sports in the academic environment of the university. At the University of Wroclaw, special attention is paid to the development of motor activity of students by means of sports games in the educational environment. Classes are held in sports sections of aerobics, badminton, sports bridge, karate, korfball, basketball, athletics, skiing and snowboarding, football, handball, swimming, volleyball, chess, tennis, table tennis, floorball, rowing and rowing.