Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування комунікативної компетентності студентів у процесі фортепіанного навчання в педагогічних університетах України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сє Фан
dc.date.accessioned 2022-08-24T06:01:56Z
dc.date.available 2022-08-24T06:01:56Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Сє Фан. Формування комунікативної компетентності студентів у процесі фортепіанного навчання в педагогічних університетах України : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Сє Фан ; [наук. керівник Паньків Людмила Іванівна] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 20 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37775
dc.description.abstract У дисертації досліджується проблема формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музики у процесі фортепіанного навчання, яка є актуальною для музично-освітньої практики як в Україні, та і в Китаї. Конкретизовано поняття «комунікативна компетентність майбутнього вчителя музики», розкрито теоретичні та практичні аспекти формування цього феномена. Доведено ефективність формування комунікативної компетентності студентів педагогічних університетів у процесі фортепіанного навчання за умов впровадження поетапної методики, що забезпечує активізацію мотиваційної, когнітивної, перцептивної та діяльнісної сфер особистості шляхом проектування та реалізації комунікативних зв’язків у музично-навчальному процесі. Розроблена методика включає наступні етапи педагогічної роботи: передкомунікативний, комунікативно-ініціативний, комунікативно-творчий. Впровадження експериментальної методики у практику мистецьких ВНЗ дозволило визначити ефективні педагогічні умови формування комунікативної компетентності студентів у процесі фортепіанного навчання: створення художньо-творчої атмосфери занять, активізації пізнавальної діяльності у процесі вивчення музичних творів та забезпечення музично-комунікативних зв’язків, створення комунікативного середовища для формування узагальнених прийомів комунікації у процесі вивчення музичних творів, стимулювання рефлексивності і самовираження у процесі виконання музичних творів та музичної комунікації. Експериментально доведено ефективність комплексу методів та прийомів поетапного проведення педагогічної роботи з формування означеного феномена. Ефективність методики підтверджено позитивною динамікою формування рівнів комунікативної компетентності студентів, що дає підстави підкреслити її доцільність та перспективність застосування для підвищення фахової підготовки майбутніх учителів музики в системі вищої музично-педагогічної освіти. uk
dc.description.abstract В диссертации исследуется проблема формирования коммуникативной компетентности будущих учителей музыки в процессе фортепианного обучения, которая является актуальной для музыкально-образовательной практики как в Украине, так и в Китае. Конкретизировано понятие «коммуникативная компетентность будущего учителя музыки», раскрыты теоретические и практические аспекты формирования этого феномена. Доказана эффективность формирования коммуникативной компетентности студентов педагогических университетов в процессе фортепианного обучения в условиях внедрения поэтапной методики, которая обеспечивает активизацию мотивационной, когнитивной, перцептивной и деятельностной сфер личности путем проектирования и реализации коммуникативных связей в музыкально-образовательном процессе. Разработанная методика включает следующие этапы педагогической работы: передкоммуникативный, коммуникативно-инициативный, коммуникативно- творческий. Внедрение экспериментальной методики в практику художественных вузов позволило определить эффективные педагогические условия формирования коммуникативной компетентности студентов в процессе фортепианного обучения (создание художественно-творческой атмосферы занятий; активизация познавательной деятельности в процессе изучения музыкальных произведений и обеспечения музыкально- коммуникативных связей; создание коммуникативной среды для формирования обобщенных приемов коммуникации в процессе изучения музыкальных произведений; стимулирование рефлексивности и самовыражения в процессе исполнения музыкальных произведений и музыкальной коммуникации). Экспериментально доказана эффективность комплекса методов и приемов поэтапного проведения педагогической работы по формированию данного феномена. Эффективность методики подтверждена динамикой формирования уровней коммуникативной компетентности студентов, дает основания подчеркнуть ее целесообразность и перспективность применения для повышения профессиональной подготовки будущих учителей музыки в системе высшего музыкально-педагогического образования. uk
dc.description.abstract In the dissertation the problem of communicative competence of future teachers of music in the piano training, this is important for music-educational practice both in Ukraine and in China. Concretized the concept of «communicative competence of the future teacher of music», reveals the theoretical and practical aspects of this phenomenon. The efficiency of communicative competence of students of pedagogical universities in the piano learning conditions phased implementation methodology that ensures the activation of motivational, cognitive, perceptual and personality and activity areas by designing and implementing communication links in the musical learning process. The thesis presented methodological model of communicative competence of future music teachers. This model includes the structure of communicative competence, principles, pedagogical conditions, methods and techniques of formation of this phenomenon and continuity of educational work by stages. Experimental methods successfully tested in the learning process of future music teachers. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject майбутні вчителі музики uk
dc.subject комунікативна компетентність uk
dc.subject поетапна методика uk
dc.subject фортепіанне навчання uk
dc.subject будущие учителя музыки uk
dc.subject коммуникативная компетентность uk
dc.subject поэтапная методика uk
dc.subject фортепианное обучение uk
dc.subject future teachers of music uk
dc.subject communicative competence uk
dc.subject phased methodology piano studies uk
dc.title Формування комунікативної компетентності студентів у процесі фортепіанного навчання в педагогічних університетах України uk
dc.title.alternative Формирование коммуникативной компетентности студентов в процессе фортепианного обучения в педагогических университетах Украины uk
dc.title.alternative Formation of communicative competence of students in the piano training at pedagogical universities of Ukraine uk
dc.type Abstract uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу