В статті доведено, що однією з умов досягнення мети формування професійних компетентностей учителя фізичної культури є діяльність, яка формує в учнів уявлення про здоров’я шляхом упровадження в освітній процес здоров’язбережувальних технологій. В сучасних умовах підготовка майбутніх учителів фізичної культури поступово переходить від навчально-дисциплінарної до особистісно-орієнтованої форми навчання. Це сприяє створенню передумов педагогічної творчості майбутніх вчителів та підвищенню їх конкурентоспроможності у майбутній професійній діяльності. Найбільш ефективним засобом формування професіоналізму є освіта, а високий професіоналізм є запорукою успішності в соціально значимих видах діяльності людини. Педагогічна майстерність ґрунтується на високому фаховому рівні учителя, його загальній культурі та педагогічному досвіді, а необхідними умовами педагогічної майстерності є гуманістична позиція педагога й професійно значимі особистісні якості. Мета статті полягає в обґрунтуванні доцільності формування професійних компетентностей у здобувачів засобами здоров’язбережувальних технологій навчання. Вивчення базових знань здобувачів з обов’язкової освітньої компоненти показало відмінність між їх самооцінкою та оцінкою викладача. Аналіз відповідей свідчить, що з 46 здобувачів 8,7 % отримали високий рівень знань, 39,1 % – середній, 32,6 % – низький, а 19,6 % – поганий. Методикою проведення уроку фізичної культури у школі володіє лише 15,2 % здобувачів на високому методичному рівні, 52,3 % – мають середній рівень володіння, 30,3 % – низький, а 2,2 % – не мають достатніх знань і навиків. Доведено, що не всі здобувачі обізнані з сучасними фізкультурно-оздоровчими технологіями на що вказало 6,5 % здобувачів та 17,4 % викладачів. Серед опитаних респондентів володіють професійними компетентностями на високому рівні 17,3 %, на середньому рівні – 50,0 %, на низькому рівні – 28,3 %, і лише 4,4 % не оволоділи професійними компетентностями вчителя фізичної культури. У цілому 95,6 % здобувачів готові до роботи у школі вчителем фізичної культури. Результати експериментальної роботи показали позитивну динаміку формування професійної компетентності (середнього та високого рівнів) завдяки використанню здоров’язбережувальних технологій навчання.
The article proves that one of the conditions for achieving the putpose of the physical education teacher professional competencies formation is the activity whuvh develops ythe idea of health introduving health-preserving technologies into the educational process. In the modern realities, the training of the future physical education teachers is gradually transferring from educational and disciplinary to person-centered form of learning. This helps to create the preconditions for pedagogical creativity of future teachers and to increase their competitiveness in future professional activities. The most effective means of forming professionalism is education, and high professionalism is the key to succeeding socially significant activities. Pedagogical skills are based on the high professional level of the teacher, one’s behavior norms and pedagogical experience, and the necessary conditions for pedagogical skills are the teacher’s humanistic position and professionally significant personal qualities.The aimof the arficle is to substantiate the expediency of the students’ professional competencies formation applying health-preserving learning technologies. The study of the students’ basic knowledge of the compulsory educational component showed the difference between their self-assessment and teacher's evaluation. The results analysis shows that out of 46 students, 8.7 % of the students received a high level of knowledge, 39.1 % - medium, 32.6% - low, and 19.6 % - poor. Only 15.2 % of students know the methodology of conducting a physical education class at school at the high methodological level, 52.3 % have an average level of proficiency, 30.3 % have a low level of proficiency, and 2.2 % dono the vesufficient know ledge and skills. It has been proved that not all the students are familiar with modern physical culture and health-improving technologies, as indicated by 6.5 of students and 17.4 % of teachers. Among the surveyed respondents, 17.3 % have high professional competencies, 50.0 % have professional competencies developed at the middle level, 28.3 % - at the low level, and only 4.4 % have not mastered the professional competencies of a physical education teacher. In general, 95.6 % of students are ready to work as a physical education teacher at school. The results of the experimental works howed the positive dynamics of the formation of professional competence (at the meddle and high levels) through the use of health-preserving learning technologies.