У статті розглянуто організацію фізичних тренувань з використанням гімнастичних опор під час проведення навчальних занять з фізичної підготовки у осінньо-зимовому періоді навчання курсанток Військового інституту. З’ясовано, що під час проведення занять у змішаних за статтю групах військовослужбовці-жінки не завжди отримують належне навантаження та позитивний тренувальний ефект. Це пов’язано із різним змістом вправ для військовослужбовців чоловіків та жінок, а також суттєвою відмінністю у рівні їх підготовленості. Запропоновано під час проведення навчальних занять з фізичної підготовки у змішаних за статтю групах для військовослужбовців-жінок використовувати вправи на гімнастичних опорах. Зазначені вправи виконувались під час проведення практичних занять з фізичної підготовки. Експеримент продовжувався протягом чотирьох місяців. В експерименті брало участь по 29 курсанток в експериментальній та контрольній групі. У якості основних засобів тренування використовувалися: базовий крок вставання на опору, крок з підніманням ноги, приставні крокі, настрибування. Виконання вправ на опорах поєднувалось з вправами для розвитку силових якостей та вправами на гнучкість. За результатами експерименту виявлено достовірне покращення у курсанток контрольної групи показників швидкості та силової витривалості, а також погіршення рівня витривалості курсанток контрольної та експериментальної групи. Позитивні відгуки про проведення фізичного тренування з використанням гімнастичних опор свідчать про підвищення мотивації курсанток до фізичного вдосконалення. За результатами експерименту виявлено достовірне покращення у курсанток контрольної групи показників швидкості та силової витривалості. Показники загальної витривалості курсанток обох груп за час експерименту погіршились (р≥0,05). Менша величина погіршення результатів спостерігалась у курсанток експериментальної групи.
The article considers the organization of trainings with the use of gymnastic platforms during physical training sessions in the autumn-winter period of female cadets training in the Military Institute. It was found that during the training sessions in gender-based mixed groups, female military personnel did not always have sufficient workload and positive training effect. This is due to the different content of the exercises for the military men and women, as well as the significant difference in their level of preparedness. It is proposed to use the exercises on gymnastic platforms during physical training sessions in gender-based groups for female cadets. These exercises were carried out during practical training sessions. The experiment lasted for four months. The experiment involved 29 female cadets in an experimental and control group. As the main means of training were used: the basic step of getting on the platform, step with raising the leg, attached steps, jumping. The duration of the individual exercise on the platforms increased gradually from 15-20 seconds in the first month of training to 2 minutes in the fourth month of training. The exercise on the platforms was combined with exercises for the development of strength qualities and exercises for flexibility. The results of the experiment revealed a reliable improvement in the speed and strength endurance of the control group cadets. The overall endurance of female cadets in both groups deteriorated during the experiment (p≥0.05). The lower rate of deterioration was observed among the cadets of the experimental group. Positive feedback on the conduct of physical training using gymnastic platforms indicates an increase in the motivation of female cadets to physical improvement.