У статті аналізуються проблеми модернізації освіти в трансформаційному суспільстві, в якому перебуває Україна. Автор моделює контури освіти як відповідь на виклики завдань соціально-політичного життєоблаштування людей цього тривалого стану. Обстоюється ідея організованого суспільства, стратегічним завданням роз-будови якого є завдання підготовки (формування) його суб’єкта – розумної, творчої, креативної особистості, здатної взяти на себе відповідальність за радикальні суспільні зміни, обумовлені викликами часу. Основним механізмом підготовки такої особистості є освіта. Освіта долучає людину до фундаментальних знань, культури та соціального досвіду, формує її компетенції, виховує життєорієнтовані, гуманістичні цінності та інтегративний світогляд, а відтак – готує дієздатного суб’єкта перспективних інновацій. Облаштування освіти є стратегічним (і першочерговим) завданням суспільного розвитку. Освіта розглядається автором у тісній взаємодії з економікою і політикою, наукою, культурою і практикою.
Тhe article analyzes the problems of modernization of education in the transformational
society in which today's Ukraine is. The author models the contours of education in response to the challenges of socio-political life of people of this long-term state. The idea of an organized society is defended, the strategic task of which is to prepare (form) its subject – a smart, creative, creative personality, able to take responsibility for radical social change due to the challenges of time. The main mechanism of training such a person is education. Education engages a person in fundamental knowledge, culture and social experience, forms his competencies, nurtures life-oriented, humanistic values and an integrative worldview, and thus prepares a capable subject of promising innovations. Education is a strategic (and priority) task of social development. Education is considered by the author in close cooperation with economics and politics, science, culture and practice.