У статті розглядається питання фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання, яке зумовлено запровадження карантинних заходів, спричинених пандемією Covid-19. Досліджено шляхи забезпечення
дієвості фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання. Установлено, що організація ефективного дистанціи ного навчання, адаптація освітнього процесу із фізичного виховання до вимог сьогодення полягає у
забезпечення фізичного розвитку студентів на основі збільшення рівня їхньої фізичної активності. З’ясовано, що зміст фізичного виховання в умовах дистанційного навчання належить формувати так, щоб забезпечити зміцнення
здоров'я і загартування організму студентів. У підсумку визначено, що дистанційне навчання вимагає кардинальних змін та модернізації підходів до організації фізичного виховання студентів в такому форматі задля забезпечення ефективності реалізації його цілей.
The article considers the issue of physical education of students in the conditions of distance learning, which is due to the introduction of quarantine measures caused by the Covid-19 pandemic. It is believed that the task of physical education in the new realities of distance education is the need to ensure students understand the threats of lack of physical activity, as well as help by all possible means to compensate for its lack in the daily routine. The question of ways to ensure the effectiveness of physical education of students in distance learning has been studied. It is determined that the purpose of
physical education in distance learning is to form an idea of using all possible forms of physical education, adapted to today's realities to ensure compliance with the regime of physical activity, as much as possible with quarantine security measures. It is
established that the organization of effective distance learning, and adaptation of the educational process of physical education to the requirements of today is to ensure physical development by increasing the physical activity of student youth. The leading
task of physical education in distance learning is defined as the opportunity to demonstrate that by staying at home you can stay active, lead a healthy lifestyle, engage in physical self-development, and understand that there is no quarantine for physical
activity. It was found that the content of physical education in distance learning should be formed to ensure the strengthening of healthcare and hardening of the body of students. The pedagogical conditions which promote maintenance of efficiency of
physical training of students in the conditions of distance learning are allocated. Such conditions are presented as a result of purposeful selection, construction, and application of elements of content, methods (techniques), as well as organizational forms
of physical education to achieve a certain goal, motivation, and incentive for effective healthcare of students. As a result, it was determined that distance learning requires radical changes and modernization of approaches to the organization of physical
education of students to ensure the effectiveness of its goals.