Проведений попередньо аналіз фізичної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів показав, що програми підготовки військових професіоналів з фізичного виховання, спеціальної фізичної підготовки потребують корінних змін. Це зумовлено участю Збройних Сил України у бойових діях – модель та практичність підходів до ведення бойових дій категорично змінились, умови підготовки до них вимагають впровадження військово-прикладних видів спорту в навчальних процес військових професіоналів. Професійна діяльність військовослужбовців супроводжується максимальними за об’ємом і інтенсивністю фізичними і психічними навантаженнями, складністю і різноманіттям завдань в умовах дефіциту часу і інформації, постійним ризиком і наявністю загрози для життя. Сучасна програма підготовки майбутніх військових професіоналів на рівні „магістр” в певній мірі не задовольняє зазначеним вимогам щодо формування психофізичної готовності майбутніх офіцерів. Це показала участь в операції об’єднаних сил (антитерористична операція) на Сході України, велика кількість поранених і загиблих військовослужбовці під час ведення бойових дій. Іноземні та вітчизняні фахівці, які оцінювали даний конфлікт, дійшли висновку, що військовослужбовці Збройних Сил України за своїм психофізичним станом не були готові до застосування зброї в Республіці Крим, на території Донецької та Луганської областей на першому етапі збройного конфлікту.
A preliminary analysis of the physical training of cadets of higher military educational institutions showed that training programs for military professionals in physical education, special physical training need radical changes. This is due to the participation of the Armed Forces of Ukraine in hostilities - the model and practicality of approaches to hostilities have changed dramatically, the conditions of preparation for them require the introduction of military-applied sports in the training process of military professionals. The professional activity of servicemen is accompanied by maximum physical and mental loads in terms of volume and intensity, complexity and variety of tasks in the conditions of lack of time and information, constant risk and threat to life. The current program of training future military professionals at the "master's" level to some extent does not meet these requirements for the formation of psychophysical readiness of future officers. This was shown by the participation in the joint forces operation (anti-terrorist operation) in eastern Ukraine, a large number of wounded and killed servicemen during the fighting. Foreign and domestic experts who assessed the conflict came to the conclusion that the servicemen of the Armed Forces of Ukraine were not ready to use weapons in the Republic of Crimea, Donetsk and Luhansk regions during the first stage of the armed conflict.