Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методична підготовка майбутніх учителів музики з позицій задачного підходу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бодрова, Тетяна Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-05-30T11:47:25Z
dc.date.available 2022-05-30T11:47:25Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Бодрова, Т. О. Методична підготовка майбутніх учителів музики з позицій задачного підходу / Т. О. Бодрова // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам’янець-Подільський : Вид-во Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2015. – Вип. 19 (ІІ-2015), ч. І. – С. 241-246. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37129
dc.description.abstract У статті висвітлено питання теоретичного й методичного забезпечення процесу розв’язання педагогічних задач у підготовці майбутніх учителів музики. Доведено, що впровадження технології застосування задачного підходу, розробка дієвих механізмів моделювання педагогічних ситуацій вважаються одними з гострих практичних проблем в організації навчання студентів-музикантів. Проаналізовано сутність та значення методичних задач, запропоновано варіанти їх класифікації. uk
dc.description.abstract The article deals with a question of theoretical and methodological support of the process of solving pedagogical problems in the preparation of music teachers. It is well-proven that introduction of technology of application of task approaches, development of effective mechanisms of design of pedagogical situations are considered as the most serious practical problems in organization of students-musicants’ education. The author proves that the productive actions related to the search of effective and optimal decisions assist to creative develop future teacher. The essence and value of methodical tasks are analysed, the variants of their classification are offered. Cognitive tasks provide the theoretical base of professional actions of a teacher, his capacity for new information retrieval and its systematization. Соnstructive tasks integrate teacher’s abilities to develop innovative methodical projects, plan educational work with students and create pedagogical situations. The tasks envisage possessing the complex of abilities of artistically-pedagogical analysis of piece of music by carrying out abilities. Productive tasks are sent to forming of pedagogical abilities of organization, communication, control, estimation in the process of direct musical work with students. Experienced tasks are sent to the capture methods and abilitirs of research work. Reflexive tasks determine its attitude of future specialist toward children, to the profession, induce to self-perfection and self-realization. The author works out the pedagogical terms of efficiency of methodical preparation of future teachersmusicians on the basis of task approaches. A dominant among them are: realization of technology of introduction of pedagogical tasks-situations of different types and levels in maintenance of the educational modules of different blocks of professional preparation; сreation of algorithms and heuristic charts on the basis of that pedagogical situations find a structural decision. Student’s ability to solve methodical tasks put them in the center of educational process, convert them into the active subject of pedagogical activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка uk
dc.subject методична підготовка майбутніх учителів музики uk
dc.subject задачний підхід uk
dc.subject педагогічна задача uk
dc.subject методична задача uk
dc.subject педагогична дія uk
dc.subject педагогична ситуація uk
dc.subject methodical training of future teachers of music uk
dc.subject task approach uk
dc.subject pedagogical objective uk
dc.subject methodical task uk
dc.subject pedagogical effect uk
dc.subject pedagogical situation uk
dc.title Методична підготовка майбутніх учителів музики з позицій задачного підходу uk
dc.title.alternative Methodical preparation of future music masters from positions of task approach uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу