ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Хроленко, О. А.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2022-04-20T05:57:58Z | |
dc.date.available | 2022-04-20T05:57:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Хроленко, О. А. Розвиток вмінь іншомовного професійного мовлення майбутніх спеціалістів судноводіння в аспекті когнітивно-комунікативного підходу / О. А. Хроленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 2). – С. 105-109. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.2.22 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36882 | |
dc.description.abstract | У статті розкрито проблему навчання майбутніх спеціалістів судноводіння іншомовного професійного мовлення в аспекті когнітивно-комунікативного підходу. Наведено наявні визначення поняття «когнітивно-комунікативний під- хід» і запропоновано власне трактування. Визначено алгоритм методичних дій щодо навчання майбутніх судноводіїв іншомовного професійно-орієнтованого мовлення з урахуванням когнітивно-комунікативного підходу. Цей алгоритм мав відображення у розробленій системі вправ, яка складалася із трьох груп: лінгвістично-пізнавальної, тренуваль- но-комунікативної і мовленнєво-професійної. Перша група – лінгвістично-пізнавальна – спрямована на збагачення вокабуляру майбутніх судноводіїв морською термінологією, формування лінгвокомунікативного мінімуму та розвиток лінгвістичних вмінь виконання комунікативних дій. З погляду когнітивного підходу у цій групі використовуються такі мнемонічні прийоми, як: зв’язок із попереднім професійним морським досвідом курсанта, запам’ятовування з опорою на «глибину мислення», вживання лексичних одиниць у нових професійно зумовлених комунікативних ситуаціях. Друга група – тренувально-комунікативнa – спрямована на формування передмовленнєвих рецептивно-репродуктивних про- фесійно зумовлених умінь курсантів з орієнтацією на їхній когнітивний розвиток. Третя група – мовленнєво-профе- сійна – спрямована на формування мовленнєвих (монологічних і діалогічних) і когнітивних вмінь студентів, володіння якими дозволяє людині самостійно працювати з професійною інформацією у процесі її опрацювання. Під час виконання вправ пріоритет надається парній, груповій, колективній роботі, що спонукає курсантів до сприйняття та опрацю- вання наданої професійної інформації, організації професійної іншомовної інтеракції між учасниками, створює мож- ливості для використання когнітивних вмінь курсантів і сприяє розвитку мовленнєво-розумових здібностей майбутніх судноводіїв у процесі навчання. | uk |
dc.description.abstract | The article reveals the problem of teaching future seafarers’ foreign language professional speech in the aspect of cognitive and communicative approach. The existing definitions of the concept "cognitive and communicative approach" are presented in the article and the author’s own interpretation of the term is introduced. The algorithm of the methodical actions concerning teaching future seafarers the English professionally-oriented speech taking into account the cognitive and communicative approach is defined. This algorithm functions in the developed system of exercises, which consists of three groups: linguistic and cognitive, training and communicative, speech and professional. The first group – linguistic and cognitive is aimed at enriching the vocabulary of the future seafarers with maritime terminology, forming their linguo-communicative minimum and developing linguistic skills to perform communicative actions. Minding the cognitive approach, this group uses such mnemonic techniques as: connection with the cadets’ previous maritime experience, memorization based on "depth of thinking", use of lexical units in new professionally-oriented communicative situations. The second group – training and communicative is aimed at developing cadets’ pre-speech receptive and reproductive professionally-oriented skills with a focus on their cognitive development. The third group – speech and professional is aimed at developing the cadets’ skills of monological / dialogical speech and their cognitive skills, the mastery of which allows a person to work independently with the professional information in the process of its learning. During the process of teaching, the priority is given to the pair / group / team work, which encourages cadets to perceive and learn the provided professional information effectively, organize professional interaction between participants in a foreign language, create opportunities for applying cognitive communicative skills and promote the cadets’ development of speech and mental abilities in the learning process. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | когнітивно-комунікативний підхід | uk |
dc.subject | іншомовне професійне мовлення | uk |
dc.subject | методичні дії | uk |
dc.subject | майбутні спеціалісти судноводіння | uk |
dc.subject | cognitive and communicative approach | uk |
dc.subject | foreign language professional speech | uk |
dc.subject | methodical actions | uk |
dc.subject | future seafarers | uk |
dc.title | Розвиток вмінь іншомовного професійного мовлення майбутніх спеціалістів судноводіння в аспекті когнітивно-комунікативного підходу | uk |
dc.title.alternative | Development of future seafarers’ foreign language professional communicative skills in the aspect of cognitive and communicative approach | uk |
dc.type | Article | uk |