Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методологічна культура концертмейстера закладу вищої освіти: структурні компоненти, зміст

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Харченко, Ю. Т.
dc.date.accessioned 2022-04-20T05:54:57Z
dc.date.available 2022-04-20T05:54:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Харченко, Ю. Т. Методологічна культура концертмейстера закладу вищої освіти: структурні компоненти, зміст / Ю. Т. Харченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 2). – С. 101-105. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.2.21 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36881
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду становлення методологічної культури концертмейстера закладу вищої освіти. Зазначено, що методологічна культура концертмейстера є важливим складником професійно-педагогічної культу- ри фахівця. У цьому контексті зроблено спробу теоретичного осмислення поняття «методологічна культура» як особливого складу мислення концертмейстера, здійснено системний аналіз трактувань цього поняття. На основі аналізу психолого-педагогічних джерел доведено, що основним змістовним компонентом методологічної культури концертмейстера закладу вищої освіти є методологічні знання, основним діяльнісним компонентом – методичні умін- ня та навички, які застосовує фахівець у процесі власної професійної діяльності. З'ясовано, що компонентами мето- дологічних знань концертмейстера з погляду музичної педагогіки є: знання методів і форм організації мистецької освіти, знання про організацію видів музичної діяльності, знання історичних витоків музичного мистецтва, знання засобів і методів музичної методології. Проведене дослідження дало змогу визначити модель методологічної культу- ри концертмейстера, що включає: аналітико-прогностичний компонент, зміст якого полягає у готовності концерт- мейстера до аналізу та прогнозування розвитку особистості здобувачів вищої освіти, спроможності аналізувати музично-педагогічні процеси на основі знань філософії та історії музичної педагогіки, знань основних проблем сучасної мистецької освіти та принципів і методів наукового дослідження; проєктний компонент, змістом якого є здатність до самостійного визначення цілей і завдань професійної діяльності, здійснення діяльності з організації творчих мис- тецьких заходів на основі закономірностей музичної педагогіки, методів системно-діяльнісного та особистісно-орі- єнтованого підходів; рефлексивний компонент, змістом якого є готовність концертмейстера критично осмислювати власну професійну діяльність і себе як її суб’єкта, здатність до рефлексії музично-педагогічної діяльності на основі знань закономірностей психологічних процесів та методів наукового дослідження. Зроблено висновок, що опанування концертмейстером прогностичними, проєктними і рефлексивними знаннями, вміннями і навичками стає необхідною складовою частиною професійної діяльності фахівця та сприяє становленню його методологічної культури. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the formation of the methodological culture of the accompanist of the institution of higher education. It is noted that the methodological culture of the accompanist is an important component of the professional and pedagogical culture of the specialist. In this context, an attempt was made to theoretically comprehend the concept of "methodological culture" as a special part of the accompanist's thinking, a systematic analysis of interpretations of this concept. Based on the analysis of psychological and pedagogical sources, it is proved that the main content component of the methodological culture of the concertmaster of higher education is methodological knowledge, the main activity component – methodological skills used by a specialist in his professional activity. It was found that the components of the accompanist's methodological knowledge in terms of music pedagogy are: knowledge of methods and forms of art education, knowledge of the organization of musical activities, knowledge of historical aspects of music, knowledge of tools and methods of music methodology. The study allowed to determine the model of methodological culture of the accompanist, which includes: analytical and prognostic component, the content of which is the readiness of the accompanist to analyze and predict the personality development of higher education, ability to analyze musical and pedagogical processes based on knowledge of philosophy and history of music pedagogy, problems of modern art education, and principles and methods of scientific research; project component, the content of which is the ability to independently determine the goals and objectives of professional activities, the implementation of activities for the organization of creative artistic events based on the laws of music pedagogy, methods of system-activity, and personality- oriented approaches; reflective component, the content of which is: the willingness of the accompanist to critically consider their professional activities and themselves as its subject, the ability to reflect on musical and pedagogical activities based on knowledge of the laws of psychological processes and research methods. It is concluded that mastering the concertmaster's prognostic, design, and reflective knowledge, skills, and abilities become a necessary component of the professional activity of the specialist and contribute to the formation of his methodological culture. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject методологія uk
dc.subject методологічна культура концертмейстера uk
dc.subject структурні компоненти моделі методологічної культури концертмейстера uk
dc.subject зміст структурних компонентів методологічної культури концертмейстера uk
dc.subject methodology uk
dc.subject methodological culture of the accompanist uk
dc.subject structural components of the model of methodological culture of the accompanist uk
dc.subject the content of the structural components of the methodological culture of the accompanist uk
dc.title Методологічна культура концертмейстера закладу вищої освіти: структурні компоненти, зміст uk
dc.title.alternative Methodological culture of the accompanist of the institution of higher education: structural components, contents uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics