У статті описуються сучасні вимоги, які висуваються до фармацевтичних співробітників як в Україні, так
і за кордоном. Розглядаються особливості розвитку національної вищої фармацевтичної освіти на фармацевтичних
факультетах. Детально описуються основні здобутки в охороні здоров’я України та далекого і ближнього зарубіж-
жя. Висувається думка про вимоги до освіти, які повинні мати випереджувальний характер, а цього можна досягти,
якщо теорію та методики навчання наблизити до сучасних потреб розвитку фармацевтичного сектору.
Наведені завдання фармацевтичного працівника. Підготувати сучасного фармацевтичного працівника, як показав
експеримент, можна за допомогою моделі професійно орієнтованого навчання. У моделі враховуються основні тен-
денції світової та вітчизняної фармацевтичної науки та практики. Враховані форми, методи, прийоми та здобутки,
які допомагають досягти цілей фахової підготовки фармацевтичних працівників.
Визначені провідними для конструювання моделі принципи (інтегративний, синергетичний, системний) перед-
бачали побудову моделі навчання хімічних дисциплін, орієнтовану на майбутню фахову діяльність фармацевтичних
працівників. У запропонованій моделі професійно орієнтованого навчання хімічних дисциплін передбачено зовнішню
і внутрішню, змістову і процесуальну інтеграцію, завдяки якій споріднені за змістом і способом діяльності елементи
навчальної інформації з хімічних дисциплін об’єднуються у блоки і забезпечують засвоєння інтегрованих знань, умінь
і навичок. Передбачені в моделі міждисциплінарні зв’язки хімічних і спеціальних навчальних дисциплін. Також дотри-
мання принципів фундаменталізації навчання хімії з метою формування у студентів розуміння про єдність матері-
ального світу загалом та хімічних процесів і явищ зокрема; посилення гуманітаризації в професійній освіті фахівців
галузі охорони здоров’я, складником якої є фармація. Модель сприяє формуванню важливих для фахівця функціональних
якостей, умінь та навичок, що складають основу професійної компетентності.
The article describes the current requirements for pharmaceutical workers, both in Ukraine and abroad. Features of development
of national higher pharmaceutical education at pharmaceutical faculties are considered. The main achievements in
the health care of Ukraine and far and near abroad are described in detail. The idea of education requirements is put forward,
which should be proactive, and this can be achieved if the theory and methods of teaching are brought closer to modern needs
of the pharmaceutical sector.
The tasks assigned to the pharmaceutical worker are given. According to the experiment, it is possible to prepare a modern
pharmaceutical worker with the help of a model of professionally oriented training. The model takes into account the main
trends of world and domestic pharmaceutical science and practice. In the calculated forms, methods, techniques and achievements
that help achieve the goals of professional training of pharmaceutical workers.
The principles (integrative, synergetic, systemic) principles defined for the construction of the model provided for the construction
of a model of teaching chemical disciplines, focused on the future professional activity of pharmaceutical workers. The
proposed model of professionally oriented teaching of chemical disciplines provides for external and internal, content and procedural
integration, through which related in content and mode of action elements of educational information in chemical disciplines
are combined into blocks and provide integrated knowledge, skills and abilities. The model provides interdisciplinary
links between chemical and special disciplines. Also adherence to the principles of fundamentalization of chemistry education
in order to form students’ understanding of the unity of the material world in general and chemical processes and phenomena
in particular; strengthening humanization in vocational education of health professionals, of which pharmacy is a component.
The model promotes the formation of important for the specialist functional qualities, skills and abilities that form the basis
of professional competence.