У статті розкриваються шляхи впровадження мовленнєвих ключових компетентностей у фізичне виховання учнів
закладів загальної середньої освіти. Це такі ключові компетентності, як: «Вільне володіння державною мовою»,
«Спілкування рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами». На основі модульної контрольної
роботи під час курсової перепідготовки учителі фізичної культури окреслили педагогічні ситуації, методичні підхо-
ди та прийоми, які дають можливість засобами фізичного виховання впроваджувати ці ключові компетентності.
Модульна контрольна робота укладена в межах спецкурсу курсів підвищення кваліфікації «Модернізація шкільного
фізичного виховання в умовах нової української школи». Програма спецкурсу передбачала впровадження трьох змісто-
вих модулів: 1. Фізкультурна освітня галузь, її місце та особливості впровадження в межах освітньої реформи «Нова
українська школа». 2. Трансформація фізичного виховання та програмні вимоги з фізичної культури в умовах освітніх
змін. 3. Ключові компетентності реформи «Нової української школи». Упродовж трьох змістових модулів учителі
фізичної культури мали можливість розвинути професійні компетентності для здійснення навчальної, методичної,
фізкультурно-оздоровчої та гурткової роботи в умовах стандартів нової української школи; опанували техніки фор-
мувального оцінювання; продемонструвати вміння моделювати урок фізичної культури на засадах компетентнісного
підходу та готовність до впровадження ключових компетентностей. Встановлено, що основними шляхами впрова-
дження мовленнєвих ключових компетентностей є проведення заходів під час олімпійського тижня, уроку; послугову-
вання державною мовою упродовж уроку; реалізація ключових компетентностей у спортивно-масовій роботі школя-
рів у позанавчальний час та створення педагогічних ситуацій, під час яких учням делегується повноваження учителя
упродовж уроку.
The approaches for implementation of speech competences into physical education of pupils from general education school
are discovered in the article. Among them are such competences as “Fluent national language”, “Speaking in native (in case
of difference from national) and foreign languages”. On the basis of module control work during course retraining, physical
education teachers have described pedagogical situations, methodic approaches and methods that give opportunity to implement
those key competences with physical education tools. Module control work is created in terms of special course of qualification
improvement “Modernization of school physical education in terms of New Ukrainian School”. The program of special course
means the implementation of three content modules: 1. Physical education branch, its place and specifics of implementation in
terms of educational reform “New Ukrainian School”. 2. Transformation of physical education and program requirements from
physical education in conditions of educational changes. 3. Key competences of the reform “New Ukrainian School”. During
three content modules physical education teachers had opportunity to develop professional competences in order to perform
studying, methodic, physical-rehabilitation and group work in terms of New Ukrainian School standards; to obtain the technique
of forming evaluation; demonstrate the ability to model physical education classes on the basis of competence approach
and readiness to implement key competences. It was discovered, that main approaches to implement speech key competences are
organization of events during the Olympic week, lesson; communication in national language during the year; realization of key
competences in sport-mass pupils’ work in after-school time and forming of pedagogical situations, when pupils are delegated
with teachers’ responsibilities during the year.