У статті представлені дані аналізу передумов розроблення алгоритму програмування самостійних занять студентів з фізичного виховання закладів вищої освіти України. У ході дослідження були з’ясовані окремі питання мотивації до самостійних занять фізичними вправами з метою пошуку найбільш оптимальних засобів і методів проведення навчальних занять і спортивно-масової роботи. Досліджені індивідуальні інтереси та потреби студентів до занять фізичною культурою і спортом в учбовий час та при самостійних заняттях. З’ясовані відмінності у самооцінці фізичного здоров’я, фізичній підготовленості та їх значенні у самоописі фізичного стану між студентами які займаються фізичним вихованням на І-ІІ курсах, та тими, які на мають даного циклу за програмою на ІІІ-ІV курсах. Дослідження ціннісних орієнтацій у сфері фізичної культури і спорту виявили взаємозв’язок як зі способом життя, темпераментом, емоційним станом, генотипом так і зі змістом процесу фізичного виховання. Розглянуті передумови розроблення алгоритму саморозвитку були узагальнені з метою створення особливого соціального мікросередовища, у якому найбільше виникають стимули до розвитку творчої самовіддачі, підвищення працездатності, навчальної, спортивної, волонтерської активності. У процесі дослідження була визначена взаємозумовленість сфери реалізації діяльності студентів та сфери самосвідомості та самооцінки юнаків та дівчат в процесі формування рівня особистої потреби в досягненні успіху. Доведено, що застосування індивідуально підібраних форм занять сприяє керованому впливу на процес фізичного і психічного розвитку студентів. Суть принципу «сполученого впливу» полягає в тому, що застосовані форми дозволяють добиватися конкретних змін у фізичній сфері, які в свою чергу сприяють спрямованим змінам у психічній сфері студентів.
The article presents the data of the analysis of the preconditions for the development of the algorithm for programming independent classes of students in physical education of higher education institutions of Ukraine. In the course of the research, certain issues of motivation for independent physical exercises were clarified in order to find the most optimal means and methods of conducting training sessions and sports and mass work. The individual interests and needs of students for physical culture and sports during school hours and in independent classes are studied. Differences in self-assessment of physical health, physical fitness and their importance in the self-description of physical condition between students engaged in physical education in I-II courses, and those who do not have this cycle in the program in III-IV courses. Studies of values in the field of physical culture and sports have found a relationship with lifestyle, temperament, emotional state, genotype and the content of the process of physical education. The prerequisites for the development of the algorithm of self-development were generalized in order to create a special social microenvironment in which the greatest incentives for the development of creative dedication, efficiency, training, sports, volunteering. In the course of the research the interdependence of the sphere of realization of students' activity and the sphere of self-consciousness and self-assessment of young men and women in the process of forming the level of personal need to achieve success was determined. It is proved that the use of individually selected forms of classes contributes to the controlled impact on the process of physical and mental development of students. The essence of the principle of "combined influence" is that the forms used allow achieving specific changes in the physical sphere, which in turn contribute to targeted changes in the mental sphere of students.