Повноцінний розвиток учнів молодшої школи відповідно до їх вікових та психофізіологічних особливостей передбачає їхнє залучення до засад здорового способу життя, що потребує формування в них міцних аргументованих знань із питань збереження й зміцнення здоров’я. Мета роботи – встановити рівень поінформовані учнів молодшої школи щодо засобів і методів збереження здоров'я. У дослідженні прийняло участь 147 учнів молодшого шкільного віку загальноосвітніх шкіл м. Києва. Серед методів дослідження – анкетування та статистичний аналіз анкетних даних. Результати. Установлено, що молодші школярі в переважній більшості (p<0,05) мають уявлення про роль фізичної культури в справі збереження та зміцнення здоров’я та володіють знаннями щодо необхідного спорядження для занять фізичними вправами. Проте у цілому молодші школярі не визначилися, яке самопочуття є оптимальним при самостійних заняттях фізичними вправами, 31,29 % опитаних вказали, що не знають відповіді, 11,56 % вважають, що заняття на тлі стомлення дозволяють «зняти втому», а 4,08 та 3,04 % дітей думають, що заняття на тлі нездужання або в хворобливому стані відповідно дозволяють побороти хворобу. На жаль, констатовано недостатню поінформованість учнів молодшої школи в питаннях безпечного поводження під час купання, серед них переважає частка дітей із невірними уявленнями про дихання під час ходьби й бігу, про споживання їжі перед заняттями фізичними вправами й питний режим під час занять. Водночас молодші школярі мають нечіткі уявлення про критерії, за якими можна контролювати власний стан тіла, про методи загартовування, а також не орієнтуються в питаннях, якою є оптимальна тривалість ранкової гігієнічної гімнастики й щоденних прогулянок на свіжому повітрі. Отже, назріла необхідність організації додаткових заходів, спрямованих на розширення здоров’язбережувальних знань учнів молодшої школи як в освітніх закладах, так і поза їх межами.
The full development of primary school students in accordance with their age and psychophysiological characteristics involves their involvement in the principles of a healthy lifestyle. This requires the development of sound and well-founded knowledge on how to preserve and promote health. The purpose of the work is to establish the level of informed primary school students about the means and methods of maintaining good health. The study involved 147 students of primary school age in secondary schools. Kyiv. Among the research methods are questionnaires and statistical analysis of personal data. Results. It was found that the vast majority of younger students (p <0.05) have an idea of the role of physical culture in maintaining and promoting health and have knowledge of the necessary equipment for exercise. However, in general, younger students did not determine which well- being is optimal for independent exercise. Thus, 31.29% of respondents said they did not know the answer, 11.56% believe that classes on the background of fatigue can "relieve fatigue", and 4.08 and 3.04% of children think that classes on the background of illness or illness conditions, respectively, can overcome the disease. Unfortunately, the lack of awareness of primary school students in the issues of safe behavior while bathing was stated. Also among the respondents is the share of children with misconceptions about breathing while walking and running, about eating before exercise and drinking during exercise. At the same time, younger students have a vague idea of the criteria by which they can control their body condition, methods of hardening, and are not guided by the question of what is the optimal duration of morning hygienic exercises and daily walks in the fresh air. Therefore, there is a need to organize additional activities aimed at expanding the health-preserving knowledge of primary school students both in educational institutions and abroad.