У статті подано експериментальну перевірку ефективності провадження вибіркової навчальної дисципліни “осно-
ви фітнес-культури” у різнопрофільні заклади вищої освіти України. Зазначено, що натепер мало висвітлені питання
підвищення рівня професійних знань, умінь та навичок студентів різнопрофільних закладів вищої освіти у процесі
фізичного виховання, які б сприяли покращенню не лише професійної підготовки, але й усіх компонентів здоров’я сучас-
ної молоді, зокрема культури здоров’я та фітнес-культури особистості студентів.
Констатовано погіршення стану здоров’я та рівня професійної підготовленості студентів різнопрофільних закла-
дів вищої освіти України. З метою експериментальної перевірки ефективності підвищення рівня фахової підготовки
та формування культури здоров’я студентів було сформовано модель культури здоров’я.
Виявлено, що ефективність реалізації створеної моделі було забезпечено завдяки впровадженню організаційно-пе-
дагогічних умов у систему закладів вищої освіти, а саме: удосконалено освітній процес шляхом модернізації змісту
навчальної програми з фізичного виховання окремими темами; створено й упроваджено вибіркову навчальну дисциплі-
ну “основи фітнес-культури” в освітній процес різнопрофільних закладів вищої освіти; упроваджено найпопулярніші
види фітнес-програм для студентів різнопрофільних закладів вищої освіти в аудиторній та позааудиторній роботі
з фізичного виховання.
Доведено, що впровадження вибіркової навчальної дисципліни “основи фітнес-культури” позитивно вплинуло на
формування культури здоров’я студентів у сучасному освітньому просторі і може сприяти розвиткові фізичного, пси-
хічного, духовного та соціального аспектів здоров’я, які в результаті формують таку нову соціокультурну реальність,
як фітнес-культура особистості сучасної молоді.
The article presents an experimental test of the effectiveness of the selective discipline “Fundamentals of Fitness Culture” in
various higher educational institutions of Ukraine. It is noted that today the issues of increasing the level of professional knowledge,
skills and abilities of students of various higher educational institutions in the process of physical education, which would
improve not only professional training but also all components of health of modern youth, including health culture and fitness
culture of students’ personalities.
Deterioration of the state of health and level of professional training of students of various higher educational institutions
of Ukraine was stated. In order to experimentally test the effectiveness of improving the level of professional training
and the formation of a culture of health, the model of health culture was formed.
It was revealed that the effectiveness of the created model was ensured due to the introduction of organizational and pedagogical
conditions in the system of free education, namely: improved the educational process by modernizing the content
of the curriculum in physical education on certain topics; created and implemented in the educational process the discipline
of the choice “Fundamentals of Fitness Culture”; the most popular types of fitness programs for students of various higher
educational institutions in the classroom and extracurricular work on physical education have been introduced.
It is proved that the introduction of the elective course “Fundamentals of Fitness Culture” has positively influenced the formation
of a culture of student health in the modern educational space and can positively contribute to the development of physical,
mental, spiritual and social aspects of health culture of the personality of modern youth.