Відповідно до завдань і заходів, спрямованих на виконання Державної цільової соціальної програми “Молодь Укра-
їни” на 2016–2020 роки, Плану пріоритетних дій Уряду на 2018 рік, та з метою набуття молоддю знань, навичок
шляхом неформальної освіти як сучасної форми задоволення освітніх потреб особистості розроблено Порядок реалі-
зації програми “Молодіжний працівник”. Програма передбачає комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів з реалізації
державної політики в молодіжній сфері, формування знань і навичок, необхідних для самореалізації молоді. Навчальна
програма “Молодіжний працівник” є одним з інструментів суспільного і політичного визнання молодіжної роботи
в Україні. Програма розрахована на представників інститутів громадянського суспільства, які працюють з молоддю,
та державних службовців, відповідальних за реалізацію державної політики в молодіжній сфері. У статті простеже-
но становлення та розвиток програми “Молодіжний працівник”; окреслено освітнє наповнення програми відповідно
до модулів тренінгу; вивчено статистичні дані та звітність про проведення програми; висвітлено форми реалізації
програми “Молодіжний працівник”.
Для досягнення мети в дослідженні використано комплекс загальнонаукових методів: аналіз наукових публікацій –
для окреслення сутності проблем становлення та розвитку програми “Молодіжний працівник”; аналіз та синтез –
для виокремлення особливостей розвитку програми “Молодіжний працівник” в Україні; систематизацію й узагаль-
нення проблем реалізації програми “Молодіжний працівник” в Україні – для формулювання висновків за результатами
дослідження. Мета дослідження – простежити становлення та розвиток програми “Молодіжний працівник” в Укра-
їні для популяризації кращого досвіду, теоретико-методологічного обґрунтування підготовки молодіжних працівників.
In accordance with the tasks and measures aimed at implementing the State Targeted Social Program “Youth of Ukraine”
for 2016–2020, the Government’s Priority Action Plan for 2018, and to provide young people with knowledge, skills through
non-formal education as a modern form of meeting the educational needs of an individual the procedure for implementation
of the “Youth Worker” program has been developed. The program provides a set of interrelated tasks and activities for the implementation
of state policy in the youth sphere, the formation of knowledge and skills necessary for self-realization of youth. The
program is implemented at the national, regional and local levels. It is based on the principles of partnership and the principles
of non-formal education. The article covers formation and development of the program “Youth Worker”; the educational
content of the program is outlined in accordance with the training modules; statistical data and reports on the program were
studied; the forms of realization of the program “Youth Worker” are covered.
To achieve goal of the study a set of general scientific methods was used: analysis of scientific publications to outline
the essence of the problems of formation and development of the program “Youth Worker”; analysis and synthesis – to highlight
the features of the development of the program “Youth Worker” in Ukraine; systematization and generalization of problems
of implementation of the program “Youth Worker” in Ukraine to formulate conclusions based on the results of the study. The
purpose of the study is to trace the formation and development of the program “Youth Worker” in Ukraine in order to promote
best practices, theoretical and methodological justification for the training of youth workers.
The Youth Worker Program in Ukraine is an important stage in the implementation and enforcement of youth policy, youth
work and the promotion of the profession of youth worker. Every year the popularity of the program grows. According to
the results of the surveys, it is stated that more than 90% of participants consider themselves youth workers and apply all
the acquired knowledge and skills in their practical activities.