У статті науково-теоретично обґрунтовано зміст та методику використання евристичних прийомів, які ста-
нуть засобом оптимізації процесу навчання в майбутніх учителів музичного мистецтва.
Стаття присвячена проблемі інтерпретації музичних творів як основного компонента розвитку студентів,
а також застосування комплексу евристичних прийомів для вдосконалення методики цього процесу.
Розглядається можливість застосування прийомів евристичної діяльності для вдосконалення фортепіанного
навчання, збагачення фортепіанної підготовки студентів усвідомленими творчими пошуками у вирішенні художніх
завдань. Головним у процесі професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва є не тільки сума гото-
вих знань, яку він отримує під час навчання, але й вироблення в них уміння самостійно та творчо застосовувати
отримані знання на практиці.
У статті розкрито, що евристичне навчання є універсальним, тому що воно визначає спрямованість на творче
становлення особистості. Евристичне навчання відрізняється від інших впливом засобів не тільки на розвиток сту-
дента як особистості, а й на розвиток цілей, технологій, змісту освіти.
Висвітлюється евристичне навчання як нова методологія освіти, яка підводить майбутніх учителів музичного
мистецтва до створення власного змісту освіти, до рефлективного конструювання ними теоретичних елементів
знань та практичних умінь; засвоєння студентами знань та умінь відбувається не репродуктивно, а у процесі їх влас-
ної діяльності.
У статті представлена евристична діяльність учителя, що передбачає живу, творчу роботу, у якій теоретичні
положення виступають принциповою програмою для роздумів і створення мисленнєвого образу педагогічного процесу,
конкретної педагогічної ситуації.
The article scientifically and theoretically substantiates the content and methods of using heuristic techniques that will be
a means of optimizing the learning process for future teachers of music.
The article is devoted to the problem of interpretation of musical works as the main component of student development, as
well as the use of a set of heuristic techniques to improve the methodology of this process.
The possibility of using heuristic techniques to improve piano learning, enriching students’ piano training with conscious
creative pursuits in solving artistic problems is considered. The main thing in the process of professional training of future music
teachers is not only the amount of ready-made knowledge he receives during his studies, but also the development of their ability
to independently and creatively apply the acquired knowledge in practice. The article reveals that heuristic learning is more universal, because it determines the focus on the creative development
of the individual. Heuristic learning differs from others by the influence of means not only on the development of the student as
a person, but also on the development of goals, technologies, content of education
Heuristic learning is highlighted as a new methodology of education, which: leads future teachers of music to create their
own educational content, to reflectively construct theoretical elements of knowledge and practical skills; students’ acquisition
of knowledge and skills is not reproductive, but in the process of their own activities.
The article presents the heuristic activity of the teacher, which involves live, creative work, in which theoretical positions
are a fundamental program for reflection and creation of a mental image of the pedagogical process, a specific pedagogical
situation.