Розвиток сучасного суспільства в умовах постійної цифровізації, яка пришвидшується у зв’язку з карантинними
обмеженнями, створює нові умови навчання студентів у вищих навчальних закладах. Особливої уваги потребує вивчен-
ня іноземних мов на немовних спеціальностях за дистанційної форми навчання, адже це одна з практичних дисциплін,
що потребує безпосереднього спілкування викладача зі студентами. Такі умови водночас із новими можливостями
у вивченні іноземної мови створюють і значні складнощі. У статті розглянуто основні проблеми, з якими стикаються
викладачі та здобувачі вищої освіти. Запропоновано один із найефективніших шляхів вирішення кожної проблеми,
для чого використано алгоритм постановки проблеми-її аналізу-пошуку шляхів вирішення.
Першою проблемою є низький рівень мотивації студентів. Ця проблема актуальна й за класичної форми викладан-
ня, але за дистанційної вона ще більше загострюється. Способом її вирішення є використання іншомовних джерел
фахової інформації, що збільшить зацікавленість здобувачів і допоможе їм усвідомити важливість вивчення англій-
ської мови для поглиблення знань фаху.
Другою проблемою є відсутність практики розмовних навичок студентів. Це унеможливлює подальше викори-
стання мови для безпосереднього обміну досвідом із зарубіжними фахівцями, спілкування на міжнародних конферен-
ціях та під час публічних виступів тощо. Способом вирішення другої проблеми є створення паралельних онлайн-кім-
нат для спілкування студентів у парах або у маленьких групах, причому стає можливою участь викладача в роботі
кожної групи.
Третьою проблемою стало питання формування комунікативної компетенції у студентів. Вона також зумовлена
низьким рівнем інтерактиву викладача зі студентами. Для розв’язання цієї проблеми запропоновано комплекс із спо-
собів вирішення двох попередніх проблем, адже формування навичок спілкування включає в себе активне використання
лексики, вміння правильно виражати та доводити свої думки тощо. Зроблено узагальнювальні висновки щодо проблем
вивчення іноземної мови на немовних спеціальностях за дистанційного навчання. Наведено бібліографічний список.
Modern society development in the context of constant digitalization which is accelerating due to quarantine restrictions,
creates new conditions for students to study in higher educational establishment. Special attention needs to be paid to foreign
languages study in non-linguistic specialties during distance learning, as this is one of practical disciplines that requires direct
communication between teachers and students. Such conditions, along with new opportunities in learning foreign languages,
create significant problems. This article discusses main problems faced by teachers and graduates. One of the most effective
ways to solve each problem is offered. Meanwhile the algorithm of problem statement-its analysis-search for solutions was
used. The first problem is low level of students’ motivation. This problem is relevant in the classical form of teaching, but in
distance one – it is even more acute. To solve this problem, it is proposed to use foreign language sources of professional information,
which will increase the interest of applicants and help them realize the importance of learning English to deepen their
knowledge of their profession. The second problem is lack of practice of students’ speaking skills. This makes it impossible to
further language use for direct exchange of experience with foreign experts, communication at international conferences, public
speeches, etc. By solving the second problem, it is proposed to create parallel online rooms for students to communicate in
pairs or in small groups making it possible for teachers to participate in the work of each group. The third problem is formation
of communicative competence in students. This problem occurs due to the low level of teachers’ interaction with students. Solution
of the suggested two ways of solving the first two problems is proposed because formation of communication skills includes
the active use of vocabulary, the ability to properly express and prove their views and so on. Generalized conclusions are made
on the problems of learning foreign languages in non-linguistic specialties in distance learning. Bibliographic list is provided.