Сучасні інноваційні процеси суттєво ускладнюють професійну, соціальну та інформаційну організацію духовної
сфери суспільства, зумовлюють необхідність пошуку нових технологій, “розумних” машин, проведення міждисциплі-
нарних наукових досліджень, радикальних змін у психології, ціннісних орієнтаціях і вчинках людини. Заклик до “освіти
на все життя” переходить в нову парадигму “освіта крізь усе життя”, що вимагає враховувати в підготовці фахів-
ців галузі медицини проблеми і специфіку розвитку професійно-педагогічного світогляду як стійкі погляди спеціаліста
на медицину та її значущість у житті. Мета статті полягає в обґрунтуванні специфіки професійно-педагогічного
світогляду майбутніх магістрів медицини як складника готовності до педагогічної діяльності в системі охорони здо-
ров’я та в окресленні інноваційних шляхів його формування у вищій медичній освіті. Методологічний складник дослі-
дження базується на комплексі теоретичних методів, які взаємозбагачують і взаємодоповнюють один одного, серед
яких слід виокремити історико-педагогічний, системно-структурний, термінологічний і порівняльно-теоретичний
аналіз, метод систематизації отриманих результатів.
З’ясовано, що професійно-педагогічний світогляд майбутніх магістрів медицини є цілісною, відкритою системою
професійно-педагогічних знань і поглядів на світ пацієнта, ціннісних орієнтацій на життя людини; це переконаність
у правильності власних поглядів на здоров’я суспільства, творче ставлення до процесу пізнання проблем здоров’я, до
своєї професії і до самого себе. Інноваційними шляхами вирішення проблеми становлення професійно-педагогічного
світогляду майбутніх магістрів медицини визначено: виокремлення в навчальних дисциплінах методологічних проблем
світогляду, наближення методологічних проблем світогляду до тенденцій розвитку медицини, акцентування уваги
у вивченні дисциплін про людину на антропологічному мисленні студентів медичного закладу вищої освіти, знайом-
ство студентів з унікальними комплексами сучасної технічної медицини з орієнтацією на можливості професійної
творчості студентів-медиків, використання в освітньому процесі медичних закладів вищої освіти методики стандар-
тизованого пацієнта інтерактивних технологій.
Modern innovation processes significantly complicate the professional, social and informational organization of the spiritual
sphere of society, necessitate the search for new technologies, “smart” machines, interdisciplinary research, radical changes
in psychology, value orientations and human actions. The call for “education for a lifelong” is moving into a new paradigm
of “lifelong learning”, which requires to take into account during the training of medical professionals problems and the specifics
of the development of professional and pedagogical worldview as a stable views of medicine and its importance in life.
The purpose of the article is to substantiate the specifics of the professional and pedagogical worldview of future masters
of medicine as a component of readiness for teaching in the health care system and to outline innovative ways of its formation
in higher medical education. The methodological component of the study is based on a set of theoretical methods that mutually
enrich and complement each other, among which are historical-pedagogical, system-structural, terminological and comparative-
theoretical analysis, the method of systematization of the results.
It is established that the professional and pedagogical worldview of future masters of medicine is a holistic, open system
of professional and pedagogical knowledge and views of the patient, values of human life, belief in the correctness of their own
views on public health, creative attitude to the process of learning about health problems, to his profession and himself. Solving
the problem of formation of professional and pedagogical worldview of future masters of medicine using innovative ways there
are defined: separation methodological problems of the worldview in the educational disciplines, approximation of methodological
problems of the worldview to trends in medicine development, in the study of human disciplines focusing on the anthropological
thinking of medical university students, in acquaintance of students with unique complexes of modern technical medicine
with orientation on possibilities of professional creativity of medical students, the use in the educational process of medical
institutions of higher education methods of standardized patient and interactive technologies.