Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Предмет дидактики: аналіз визначень науковцями другої половини ХХ – початку ХХІ століття

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Голубнича, Л. О.
dc.date.accessioned 2022-04-12T09:11:56Z
dc.date.available 2022-04-12T09:11:56Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Голубнича, Л. О. Предмет дидактики: аналіз визначень науковцями другої половини ХХ – початку ХХІ століття / Л. О. Голубнича // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 1). – С. 41-45. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.09. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36804
dc.description.abstract У статті розглядаються погляди науковців другої половини ХХ – початку ХХІ століття на предмет дидактики. Актуальність дослідження визначається тим, що дидактика як теорія навчання й освіти відіграє важливу роль не тільки в історії людства, а й у підготовці сучасного молодого покоління до якісного життя й конкурентоспромож- ності у швидкозмінному світі, але питання про предмет дидактики й нині не є однозначним і остаточно вирішеним педагогічною наукою. Мета статті – зібрати та проаналізувати визначення предмета дидактики, запропоновані науковцями другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Матеріалом для вивчення стали 32 визначення (викладені 28 вітчизняними вченими та науковцями із ближнього зарубіжжя) поняття «предмет дидактики», які були отримані методом суцільної вибірки з підручників, навчальних посібників, довідників та наукових праць, присвячених темі дослі- дження. Для досягнення поставленої мети використовувалися загальнотеоретичні методи, а саме: аналіз, синтез, порівняння поглядів науковців, чиї трактування предмета дидактику було виявлено. Результати аналізу визначень предмета дидактики, які було виявлено у спадщині науковців другої половини ХХ – початку ХХІ століття, показали, що: 1) досліджені визначення є досить різноманітними і ємними за змістом; 2) у половині дефініцій підкреслюється важливість професійності викладача для ефективного навчання; 3) визнається наявність об’єктивних наукових зако- номірностей, що забезпечують результат навчання; 4) одностайно визнаючи теорію навчання предметом дидактики, деякі науковці віддають першість відносинам під час навчального процесу; інші вчені наголошують на зв’язку теорії навчання з освітою, яка формує єдність навчання, виховання та розвитку; ще одна група дослідників уважають тео- рію навчання та теорію освіти рівнозначними. uk
dc.description.abstract The article considers the views of scholars of the second half of the XX – early XXI century on the subject of didactics. The relevance of the study is determined by the fact that didactics as a theory of teaching and education plays an important role not only in human history but also in preparing the modern young generation for quality life and competitiveness in a rapidly changing world, but the question of the subject of didactics is still not unambiguous and finally resolved by pedagogical science. The aim of the article is to collect and analyse the definitions of the subject of didactics, proposed by scientists of the second half of the XX – early XXI century. The material for the study was 32 definitions (given by 28 domestic scientists and scholars from the nearest countries) of the concept of “subject of didactics”, which were obtained by a solid sampling from textbooks, manuals, reference books and scientific papers on the research topic. To achieve this goal general theoretical methods, such as analysis, synthesis, comparison of views of scientists whose interpretation of the subject of didactics was found, were used. The results of the analysis of definitions of didactics subject, which were found in the legacy of scientists of the second half of the XX – early XXI century, showed that 1) the studied definitions are quite diverse and capacious in content; 2) half of the definitions emphasizes the importance of the teacher’s professionalism for effective learning; 3) the existence of objective scientific laws that ensure the outcome of training is recognized; 4) unanimously recognizing the theory of learning as a subject of didactics, some scholars give priority to relationships during the educational process; other scholars emphasize the connection between learning theory and education, which forms the unity of learning, education and development; another group of researchers considers the theory of learning and the theory of education to be equivalent. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject предмет дидактики uk
dc.subject друга половина ХХ – початок ХХІ століття uk
dc.subject науковці uk
dc.subject визначення uk
dc.subject теорія навчання uk
dc.subject теорія освіти uk
dc.subject навчальний процес uk
dc.subject результат навчання uk
dc.subject subject of didactics uk
dc.subject second half of XX – beginning of XXI century uk
dc.subject scientists uk
dc.subject definitions uk
dc.subject theory of education uk
dc.subject theory of education uk
dc.subject educational process uk
dc.subject learning outcome uk
dc.title Предмет дидактики: аналіз визначень науковцями другої половини ХХ – початку ХХІ століття uk
dc.title.alternative Subject of didactics: analysis of scientific definitions of the second half of the XX – beginning of the XXI century uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics