У статті розкрито оцінку стану здоров’я студентів у процесі навчальної діяльності на заняттях із фізичного
виховання. Наведено показники фізичного здоров’я студентів першого курсу віком 16–18 років Харківської інженер-
но-педагогічної академії. Результати дослідження використовувалися під час організації та планування освітнього
процесу з фізичного виховання із визначенням співвідношення методів, принципів, засобів фізичної культури і регламен-
тацією фізичного навантаження згідно з рівнем підготовленості та станом здоров’я.
Фізичне виховання у вузах не досить ефективно організоване, а отже, не надто сприяє підвищенню рівня фізичної
підготовленості, здоров’я, мотивації й інтересу студентів до занять фізичними вправами та спортом.
Особливої уваги потребує фізичне виховання, тому що роки навчання у вищих навчальних закладах є важливим
етапом формування майбутніх фахівців. Обсяг програмного матеріалу навчальних дисциплін постійно збільшується,
висуває підвищені вимоги до адаптаційних можливостей, зокрема, до стану здоров’я студентів загалом. Тому в комп-
лексній системі навчально-виховного процесу в закладах вищої освіти чільне місце належить фізичному вихованню
студентів. Фізична культура майбутніх фахівців має велике значення для їхньої професійної підготовки. Важливою
проблемою залишається вплив різноманітних чинників, що зумовлюють низьку рухову активність студентської моло-
ді і призводять до низьких показників рівня фізичного здоров’я.
Актуальним питанням сьогодення є виховання молодого покоління. Нова генерація – це запорука щасливого май-
бутнього держави як самостійної одиниці світового співтовариства, всього суспільства загалом. Це майбутнє зале-
жить від рівня фізичного і духовного здоров’я тих, кому зараз 16–18 років.
Таким чином, пошук нових засобів, методів і підходів до оптимізації змістовної сторони навчального процесу учнів-
ської молоді, які сприятимуть підвищенню стану здоров’я, й зумовив напрям цієї роботи.
The article reveals the assessment of students’ health in the process of educational activities in physical education classes.
Indicators of physical health of first-year students of 16–18 years of Kharkiv Engineering and Pedagogical Academy are presented.
The results of the study were used in the organization and planning of the educational process of physical education
with the definition of the ratio of methods, principles, means of physical culture and regulation of physical activity according to
the level of fitness and health. The organization of physical education in universities is not effective enough to increase the level
of physical fitness, health, motivation and interest of students in exercise and sports.
Physical education in universities is not an effective organization to increase the level of physical fitness, health, motivation
and interest of students in exercise and sports.
Physical education deserves special attention for students, because the years of study in higher educational institutions
are an important stage in the formation of future professionals. The volume of program material of academic disciplines is
constantly increasing, it makes increased demands on adaptive capabilities, in particular, on the state of health of students
in general. Therefore, in the complex system of educational process in higher education institutions belongs to the physical
education of students. The physical culture of students is of great importance for the training of future professionals. The influence
of various determining factors remains an important problem low physical activity of student youth and lead to low levels
of physical health.
An urgent problem today is the education of young people. The new generation is the key to a happy future for the state as
an independent unit of the world community and society as a whole. This future depends on the level of physical and mental
health of those who are now 16–18 years old.
Thus, the search for new tools, methods and approaches to optimization meaningful side of the educational process of student
youth that will contribute improving health and determined the direction of this work.