Соціально значущі зміни в системі вищої освіти України, прагнення увійти до загальноєвропейського освітнього простору, потреба в принципово новому покоління кадрів в сфері фізичної культури і спорту зумовлюють необхідність суттєвої модернізації змісту освіти в вишах фізкультурного профілю. Одним з векторів реалізації «Стратегії розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року» є оптимізація кадрового забезпечення сфери фізичної культури і спорту, що передбачає всебічне використання як вітчизняного, так і передового зарубіжного досвіду. В статті проаналізовані основні аспекти професійної підготовки за магістерською програмою зі спортивної науки, яка реалізована в Латвійській академії спортивної педагогіки, єдиному закладі вищої освіти у Латвії, який координує та проводить дослідження у галузі спорту. Зазначено, що Латвійська академія спортивної педагогіки здійснює акредитовані програми підготовки дипломованих фахівців для роботи в установах та організаціях сфери освіти, спорту, а також у державних і муніципальних установах і підприємницьких товариствах. Студенти отримують знання, набувають вміння і навички, необхідні для управлінської та організаційної діяльності в галузі спорту, зміцнення здоров’я, інших видів діяльності та отримують наступні кваліфікації: вчитель спорту (фізичної культури), старший тренер з виду спорту, керівник у сфері спорту (спортивний менеджер), фахівець з рекреації, фізіотерапевт. Акцентовано увагу на тому, що метою магістерської програми «Спортивна наука» є забезпечення професійного навчання зі спортивної науки відповідно до державних економічних, культурних і соціальних потреб у контексті спортивної науки; формування у майбутніх магістрів професійних вмінь і навичок, необхідні для управлінської та організаційної діяльності в галузі спорту, зміцнення здоров’я. Аналіз змісту професійної підготовки магістрів фізичної культури і спорту у Латвії є корисним з огляду на запозичення досвіду для пошуку резервів поновлення та покращення наявної вищої освіти майбутніх магістрів фізичної культури та спорту в Україні.
Socially significant changes in the system of higher education in Ukraine, the desire to enter the pan-European educational space, the need for a new generation of personnel in the field of physical culture and sports necessitate a significant modernization of the education content in physical education universities. One of the vectors for the "Strategy for the physical culture and sports development until 2028" implementation is the staffing optimization in the field of physical culture and sports. It involves the comprehensive use of both domestic and advanced foreign experience. The article analyzes the main aspects of professional training in the sports science Master's program, implemented at the Latvian Academy of Sports Pedagogy, the only institution of higher education in Latvia that coordinates and conducts research in the field of sports. It is noted that the Latvian Academy of Sports Pedagogy carries out accredited training programs for graduates to work in institutions and organizations in the field of education, sports, as well as in state and municipal institutions and business associations. Students gain knowledge, acquire skills and abilities for managerial and organizational activities in the field of sports, health promotion, other activities. They receive the following qualifications: sports teacher (physical education), senior sports coach, sports manager, recreation specialist, physiotherapist. Attention is focused on the fact that the Master's program "Sports Science" goal is to provide professional training in sports science in accordance with state economic, cultural and social needs in the sports science context; the formation of future master’s professional skills is necessary for managerial and organizational activities in the field of sports and health promotion. Analysis of the professional training content of physical culture and sports masters in Latvia is useful, taking into account the borrowing of experience to search for reserves to update and improve the existing higher education of future masters of physical culture and sports in Ukraine.